مقاله بررسي تأثير هزي بهادار تحت pdf

پنجشنبه 1 مهر 1395
23:02
ali


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي تأثير هزي بهادار تحت pdf دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي تأثير هزي بهادار تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي تأثير هزي بهادار تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي تأثير هزي بهادار تحت pdf :

هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت یا ABC

مقدمه
در دهه 1980 با افزایش رقابت و تغییرات سریع فن‌آوری اكثر واحدهای اقتصادی ایالات متحده از سیستم‌های هزینه‌یابی استفاده می‌كردند كه در دهه‌های پیشتر توسعه یافته بود. زمانی كه رقابت شدت كمی داشت و مواد اولیه و دستمزد مستقیم به عنوان جمع بهای تمام شده محصولات بیشتر شركت‌ها به حساب گرفته می‌شد. و با توجه به افزایش رقابت و تغییرات فن‌آوری مبنای رقابت فراتر از استفاده مؤثر از كار مستقیم قرار

گرفت و آشكار شد كه سیستم‌های سنتی برای برآورده كردن نیازهای واحدهای اقتصادی فعال در محیط اقتصادی جدید نامناسب‌اند در اواخر دهه 1980 محققانی به نام‌های رابرت كپلن و روبین كوپر مفهوم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت را معرفی كردند.
كوپر و كاپلان با نشان دادن نارسائی‌های سیستم حسابداری مدیریت در ارائه اطلاعات دقیق هزینه‌ای ادعا كردند كه سیستم سنتی حسابداری صنعتی و مدیریت دیگر پاسخگو نیاز مدیران امروز نمی‌باشد و اطلاعات آن موجبات گمراهی مدیران

را در تصمیم‌گیری فراهم می‌سازد لذا به معرفی سیستم جدیدی تحت عنوان «سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت پرداختند.

چکیده :
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت یكی از ابزارهای كارآمد برای تصمیم هزینه‌ها به محصولات و خدمات می‌باشد. این روش بر آن است تا به كارگیری فنون مربوطه

ارتباطی مناسب و نسبتاً دقیق بین فعالیت‌ها و محصولات از یك‌سو و منابع سازمان و فعالیت‌ها از سوی دیگر برقرار نماید.
ABC متدی است كه می‌توان بر بسیاری از محدودیت‌های سیستم‌های هزینه‌یابی سنتی غلبه كند.
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت سیستمی است كه اطلاعات لازم را در این زمینه برای مدیران فراهم می‌كند و افزودن بر آن دقت هزینه‌یابی تولید و هزینه‌یابی موجودی‌ها را برای تهیه صورت‌های مالی افزایش دهد.

تعریف واژه‌های كلیدی در ABC

فعالیت در دنیای تجارت و تولید هر عملی كه به منظور تولید، توزیع و ارائه خدمات صورت گیرد و ماهیت تكراری داشته باشد فعالیت نامیده می‌شود.
فعالیت‌های ارزش‌زا: به آن دسته از فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود كه به ارزش تولید یا خدمات ارائه شده می‌افزاید.
فعالیت‌های غیرارزش‌زا: به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود كه علیرغم صرف منابع موجب افزایش ارزش تولید یا خدمات ارائه شده نمی‌گردد و یا كیفیت آنها را تغییر نمی‌دهد.
ملاك‌های هزینه: عامل ایجاد هزینه را محرك هزینه گویند.
طرفداران سیستم ABC معتقدند كه كلیه فعالیت‌هایی كه در یك سازمان صورت می‌گیرد نهایتاً در راستای حمایت از تولید و توزیع محصولات ولذا باید به عنوان «هزینه‌های محصول» در نظر گرفته شوند. ضمن این‌كه كلیه هزینه‌ها اعم از مشترك یا ثابت در بلندمدت در

شمار هزینه‌های متغیر قلمداد می‌كنند و بر همین اساس برخلاف روش‌های سنتی از هزینه‌های ثابت پرهیز نموده و كلیه هزینه‌ها را به طور جداگانه یا به صورت زنجیره‌ای هزینه‌های متغیر به محصولات تخصیص می‌دهند.

ضرورت استفاده از روش‌های جدید به بهای تمام شده

در دنیای تجارت امروز رقابت نقش تعیین كننده‌ای در بقای شركت‌ها دارد. این رقابت از دیدگاه مشتری در سه عامل عمده كیفیت، قیمت و زمان تحویل محصول به مشتری قابل طبقه‌بندی است. بنابراین تعیین قیمتی مناسب به گونه‌ای كه ضمن ایجاد امكان رقابت متضمن سود عادلانه برای تولید كننده بسیار بااهمیت است.
گفتنی است كه در دنیای امروز قیمت را بازار تعیین می‌كند و شركت‌ها چاره‌ای جز تن دادن به قیمت بازار ندارند و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران هم توقع سودی متعارف حاصل از سرمایه‌گذاری خود دارند. سود انتظاری سرمایه‌گذاران از رابطه زیربه دست می‌آید:
هزینه‌های تولید- فروش= سود مورد انتظار
بنابراین هزینه تنها شامل قابل كنترل می‌باشد. كنترل هزینه محصولات و خدمات تولیدی محتاج روش‌های مناسب محاسبه هزینه است.
با توجه به ارتباط مستقیم مواد و دستمزد با محسول، این دو عامل هزینه را با دقت مناسبی می‌توان به محصولات تهمیم كرد ولی به علت ارتباط غیرمستقیم عوامل ایجاد كننده هزینه سه بار با محصولات، تهمیم سربار به هزینه محصول به‌خصوص زمانی اهمیت می‌یابد كه هزینه‌های سربار سهم قابل ملاحظه از هزینه را به خود تخصیص می‌دهند.
یكی از ابزارهای مهم مدیریت هزینه‌ها یعنی مدیریت مبتنی بر فعالیت به عنوان یكی از ابزارهای مدیریتی برای بهبود مستمر در شركت طرح گردد.
به كارگیری ابزار مدیریت مبتنی بر فعالیت نیز نیازمند فراهم شدن دو سی

ستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت و بودجه‌بندی سنتی بر فعالیت است.

دلایل نیاز به استفاده از سیستم (ABC)

-فشار رقابت بین واحدهای تجاری باعث شده كه هزینه‌ها را کاهش و عملکرد را بهبود بخشند.
-اطلاعات باید به شكلی باشد كه به مدیران اجازه تغییرات لازم جهت كاهش هزینه‌ها را بدهد.
-با تغییرات فن‌آوری هزینه‌های سربار سهم قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های محصول را به خود اختصاص داده‌اند.
-تسهیم مناسب هزینه‌های سربار به محصولات
-عدم ارتباط مستقیم بین عوامل ایجاد كننده هزینه سربار و محصولات، تسهیم هزینه سربار نیازمند به كارگیری روش دقیق‌تری می‌باشد.

هزینه‌های مبتنی بر فعالیت
در سیستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت هزینه‌های سربار به چهار سطح واحد محصول، گرده محصول، محصول، و كل كارخانه تفكیك می‌گردد و برای هر سطح از

هزینه‌ها روش‌های خارجی جهت تخصیص هزینه‌ به محصول در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب با ایجاد تفكیك در هزینه‌ها امكان تخصیص دقیق‌تر هزینه به محصول فراهم می‌گردد و در این تفكیك هرچه هزینه‌های سطح كل كارخانه كم‌تر شود می‌توان گفت هزینه‌یابی دقیق‌تری اعمال می‌شود. برخلاف روش‌های سنتی، سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در سیستم‌های تولیدی پیچیده و غیرمعمول نیز كاربرد دارد. در این موارد این سیستم دو نوع هزینه مل در نظر می‌گیرد این ویژگی‌های برتر باعث شده است روز به روز بر استفاده كنندگان این سیستم و كاربردهای گوناگون آن افزوده می‌شود.
ABC رابطه میان محصولات و منابع به كار رفته در آنها را در همه مراحل نشان دهد.
ABC برای محاسبه هزینه‌های كدام‌یك بهتر است زیرا برای محاسبه هزینه‌های تولیدی راهی ثابت و دقیق را ارائه می‌دهد. در تحقیق ABC منابع زیادی در دسترس است منابعی كه از محاسبه هزینه تولیدی محصولات ساده گرفته تا برآورد هزینه‌های طراحی محصولات متعدد در یك سیستم تولید پیچیده و خودكار را در بر می‌گیرد. ایجاد یك مدل ABC بدون طراحی ابزار مناسب غیرممكن است. ابزاری كه قادر باشند با درستی همه كارهایی را كه از ابتدا تا انتها در یك س

یستم اتفاق می‌افتد را مشخص كنند.
هدف اصلی در ABC محاسبه میزان هزینه فعالیت است و محاسبه هزینه محصول در درجه دوم حائز اهمیت است. هدف ایجاد و انجام فعالیت‌هایی است كه به متوسطه هزینه كمك كند. در اینجا هزینه یك محصول برابر است با مجموع فرآیند فعالیت‌هایب كه در جهت تولید آن محصول انجام می‌شود.

پیش‌فرض‌های ABC

1-داشتن تنوع محصولات
2-موجودی پایان‌دوره داشته باشیم. به عبارت دیگر از روش IIT استفاده نكرده باشیم.
3-در ساختار بهای تمام شده مبلغ سربار بااهمیت باشد.
4-استفاده محصولات از خدمات (هزینه‌های سربار) به صورت مشترك.
5-میزان استفاده از خدمات
6-استقرار از سیستم بایستی به تدریج و براساس اولویت‌ها باشد.
7-استقرار سیستم مستلزم همكاری گروهی كلیه سطوح عملیاتی می‌باشد.

روش اجرای ABC
مراكز هزینه‌ای مربوط به فعالیت‌ها از طریق بررسی و مشخص كردن فعالیت‌هایی كه برای تولید یا توزیع محصولات یا خدمات سازمان صورت می‌گیرد، تعیین می‌شوند. این مراكز باید به گونه‌ای تعیین شوند كه تخصیص هزینه به محصولات را تسهیل كند.
ABC تخصیص هزینه‌های عمومی و مشترك را طی مراحل زیر انجام می‌دهد.

1-مشخص كردن هدف
در اینجا، مدیریت باید درخصوص هدف اصلی سیستم هزینه‌یابی، می‌تواند با هدف كنترل هزینه‌ها با ایجاد سایت‌های قیمت‌گذاری، یا تعیین میزان موجودی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

2-تعیین فعالیت‌های اصلی
در طی این مرحله، فعالیت‌های اصلی (كه منجر به هزینه‌های سربار می‌شوند) تعیین می‌گردند.

3-ردیابی هزینه سربار به فعالیت‌های اصلی (كه منجر به هزینه‌های سربار می‌شوند) تعیین می‌گردند.
مخارجی كه می‌توان آنها را با یك موضوع مشخص هزینه ارتباط داد به عنوان مستقیم شناخته می‌شوند و مخارجی كه نمی‌توان آنها را با یك موضوع مشخص

هزینه ارتباط داد به عنوان مستقیم شناخته می‌شوند و مخارجی كه نمی‌توان آنها را با یك موضوع مشخص هزینه ارتباط داد به عنوان سربار شناخته می‌شود.

4-ردیابی سربار به موضوعات هزینه با استفاده از ماتریس (وابستگی فعالیت- محصول)
در این مرحله، هزینه‌های سربار از فعالیت‌ها به موضوعات هزینه ردیابی می‌شوند.

5-محاسبه بهای تمام شده برای هریك از موضوعات هزینه
در این مرحله، به منظور محاسبه بهای تمام شده محصول، هزینه‌های مستقیم و هزینه‌های سربار هریك از موضوعات هزینه با هم جمع می‌شوند.

6-استفاده از تجزیه و تحلیل هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت
برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و انجام اصلاحات و بهسازی در وهله اول، بهای تمام شده محاسبه می‌گردد كه این بهای تمام شده می‌تواند برای قضاوت درخصوص اتخاذ تصمیمات آگاهانه در صورت قیمت‌گذاری، شناسایی راه‌كارهای كاهش بهای تمام شده، جمع‌آوری خطوط تولید غیر سودآور، یا راه‌اندازی یك خط تولید خوش‌آتیه مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات مربوط به بهای تمام شده فراهم شده توسط سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، به تنهایی می‌تواند منجر به هدایت به سمت عملكرد تجاری بهتر شود. بلكه با استفاده از سیستم هزینه‌یابی بر

مبنای فعالیت، تصمیم گیرندگان تلاش خواهند كرد تا تفسیری صحیح از اطلاعات انجام دهند و از آن اطلاعات برای بهبود كارایی واحد تجارتی خود استفاده كنند.
هنگامی كه هزینه‌ها بر مبنای فعالیت تقسیممی‌شوند. طبقه‌بندی فعالیت‌ها و بالتبع هزینه‌ها ضرورت می‌یابد. فعالیت‌ها از این حیث به چهار دسته تقسیم

می‌شوند.
1-فعالیت‌های سطح واحد محصول
2-فعالیت‌های سطح گروه محصول
3-فعالیت‌های سطح پشتیبانی محصول
4-فعالیت‌های سطح امكانات و تسهیلات
كاربرد سیستم ABC
1-حسابداری بخش مسئولیت: برخلاف روش سنتی كه با بخش عملكرد هزینه، درآمد و سود یك واحد سروكار دارد. در ABC نه‌تنها به هزینه‌ای كه توسط یك فعالیت مصرف می‌شود بلكه به خود فعالیت نیز توجه می‌شود تا ضرورت انجام آن فعالیت و ارزش افزوده‌ای كه برای تولید محصول داشته است مشخص گردد.
2-برآورد جریانات و جلوه: ABC ضمن مشخص كردن هزینه‌هایی كه در سطوح مختلف یك پروژه با یك فعالیت ارتباط دارند می‌تواند پیش‌بینی و برآورد دقیق‌تری از جریانات نقدی سازمان ارائه دهد زیرا هزینه‌هایی كه در روش سنتی ثابت در نظر گرفته می‌شود در ABC متغیرات ولذا دقت هزینه‌یابی كمك بیشتری به تحصیل گردد در تصمیم‌گیری می‌كند.
3-انعطاف‌پذیری بیشتر بودجه: بودجه در روش سنتی بر مبنای یك مواد هزینه صورت می‌گیرد در حالی‌كه در ABCها مولدهای هزینه مختلف داریم كه می‌توانند در پیش‌بینی بهتر هزینه‌های سربار ما را یاری دهند.
4-تجزیه و تحلیل هزینه‌ای تفاضلی: ABC هزینه‌هایی را كه در روش سنتی ثابت در نظر گرفته می‌شود را متغیر قلمداد می‌كند لذا این امر ما را در تصم

یمات به خرید و ساخت، اجاره یا خرید یاری می‌دهد.
5-تجزیه و تحلیل هزینه‌، درآمد و سود: در روش سنتی تعداد محصولات فروخته شده به عنوان تنها منبع مولد درآمد و هزینه تلقی می‌شود در حالی‌كه در ABC مولدهای گونه‌گونی وجود دارند كه بر تجزیه و تحلیل ما اثر گذارند.
6-برنامه‌ریزی، كنترل، ردیابی و تخصیص سایر هزینه‌ها: اصول ABC مدیریت شركت را نه‌تنها در تخصیص هزینه‌های سربار بلكه در برنامه‌ریزی، كنترل، ردیابی و تخصیص سایر هزینه‌های شركت قبل، در حین و بعد از تولید یاری می‌كند.

هزینه‌های اجرای سیستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت
از جمله مهمترین هزینه‌های اجرای این روش می‌توان به افزایش حجم اطلاعات موردنیاز جهت اجرای این سیستم اشاره نمود. این هزینه در سازمان‌هایی كه از تیم‌های رایانه‌ای جهت تهیه اطلاعات استفاده می‌نمایند شامل ایجاد تغییر در این سیستم‌ها می‌باشد و درخصوص سازمان‌هایی كه از سیستم‌های رایانه‌ای استفاده نمی‌نمایند تهیه فرم‌های موردنیاز توسط پرسنل شركت عمده‌ترین هزینه اجرای آن می‌باشد.

روش‌شناسی نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت
نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، یك روش‌شناسی حسابداری

است كه موجب برقراری ارتباط میان عوامل ذیل می‌شود:

هزینه‌ها
در واحدهای تولیدی، هزینه‌ها به دو دسته هزینه‌های تولیدی یعنی هزینه‌های مربوط به ساخت محصول و هزینه‌های دوره یعنی هزینه‌هایی كه در دوره وقوع

به حساب هزینه منظور می‌گردند، طبقه‌بندی می‌شوند.
هزینه‌های تولیدی نیز به دو گروه مستقیم (مقابل ردیابی) و غیرمستقیم (تسهیم شونده) كه براساس مبنایی مشخص (مانند ساعت‌كار كارگران، به محصولات تخصیص می‌یابند، طبقه‌بندی می‌شوند.

فعالیت‌ها
فعالیت عبارت است از واحد ایجاد كار در یك سازمان یا فرآیند.
منابع: منابع عبارتند از مخارجی كه توسط سازمان صورت می‌گیرد، متد حقوق كاركنان، هزینه آب، برق و گاز مصرفی موضوع هزینه یعنی علت محاسبه یك هزینه برای مثال هزینه تولید.
همان‌گونه كه در شكل شماره (1) نشان داده شده است، در نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، منابع در طی دو مرحله به موضوع هزینه تخصیص داده می‌شوند. در مرحله اول، منابع در دو محدوده تهمیم می‌شوند.
محدوده اول كه تحت عنوان مخازن هزینه فعالیت شناخته می‌شود. عبارت است از مجموعه واحدهای اصلی سازمان كه اثبات هزینه در آنها صورت می‌‌گیرد مانند واحد تداركات.
محدوده دوم شامل عوامل تخصیص منابع است كه عبارتند از مجموعه عوامل گوناگونی كه نحوه تخصیص منابع را مشخص می‌سازند.
در مرحله دوم تخصیص نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، هزینه‌های اثبات شده در مخازن هزینه فعالیت براساس عوامل هزینه فعالیت به موضوعات هزینه تخصیص داده می‌شود.
عامل هزینه فعالیت عبارت از واحد اندازه‌گیری میزان نیاز هریك از موضوعات هزینه به هریك از فعالیت‌ها مانند تعداد واحد جابه‌جا شده.
شكل شماره (1) نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت: كاربرد عموم

ی

عامل تخصیص منابع مركز فعالیت

اقلام هزینه فعالیت و

مخزن هزینه فعالیت

عامل هزینه فعالیت
موضوع هزینه

مراحل اجرایی استقرار نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت
مراحل اجرایی استقرار نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالی

ت شامل شش مرحله است:
1-شناسایی موضوعات هزینه: به بیانی ساده موضوع هزینه عبارت است از آنچه كه نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در پی اندازه‌گیری آن می‌باشد.
2-شناسایی خروجی‌ها: نتایج نهایی مطلوب، خروجی نامیده می‌شود.
3-شناسایی فعالیت‌ها: منظور از فعالیت، فعالیت‌

هایی است كه باید برای دستیابی به خروجی‌های موردنظر انجام شود.
4-تخصیص منابع و ایجاد مخازن هرینه: منابع باید براساس هزینه‌های مستقیم یا هزینه‌های غیرمستقیم به مخازن هزینه اختصاص یابد.
5-تخصیص هزینه فعالیت‌ها به خروجی‌ها: پس از ایجاد مخازن هزینه و تعیین عوامل هزینه، هزینه‌های اثبات شده در مخازن مذكور بر مبنای میزان استفاده آنها از هر فعالیت به موضوعات هزینه اختصاص داده می‌شود.
6-تحلیل و گزارش‌گری بهای تمام شده: مرحله نهایی، شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بهای تمام شده حاصل از به كارگیری نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت و نتیجه‌گیری‌های مربوط می‌باشد.

نتایج
سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت برای شركت‌های فعال در اقتصاد نوخیز مفید می‌باشد زیرا استفاده از سیستم‌ هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، این شركت‌ها ر

ا به سمت ایجاد راهبردهای تجاری موجه هدایت می‌كند. تجزیه و تحلیل سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت از یك‌سو مدیران را قادر می‌سازد كه هزینه‌های مرتبط را به شكل مطمئن‌تری اندازه‌گیری كنند و از سوی دیگر برای مدیریت، درك مضاعفی درخصوص ایجاد هزینه‌های مزبور فراهم می‌كند.
در تصمیم‌گیری‌های مهم ABC به عنوان وصیقه‌ای ارزشمند برای اطلاعات واقعی پیرامون هزینه‌ها به شمار می‌رود. ABC براساس فعالیت‌های تولیدی واقعی مه براساس منابعی كه توسط محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد مشخص می‌كند.
ABC چیزی فراتر از سیستم قیمت‌گذاری محصولات است این سیستم عینی بودن هزینه‌ها را افزایش داده و نشان می‌دهد كه چگونه هزینه‌ها به‌وسیله فعالیت‌ها به محصولات منتقل می‌شود.
در نتیجه ABC وسیله اطلاع‌رسانی ارزشمندی است و در مورد نحوه عملكرد سیستم تولید، بینش بسیار مناسبی را در اختیار مدیریت قرار می‌دهد.
1-به كارگیری سیستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت در واحدهای اقتصادی كه دارای تنوع محصول هستند و سهم هزینه سربار درصد بااهمیتی از كل هزینه‌های تولید را تشكیل دهد، می‌تواند محاسبات بهای تمام شده محصولات را دقیق‌تر كند.
2-در سیستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت علاوه بر محصولات می‌توان بهای تمام شده خدمات را نیز محاسبه كرد.
3-با استقرار سیستم می‌بایست به تدریج و براساس جدولی اولویت‌بندی شده صورت گیرد كه براساس درجه اهمیت خدمات در بهای تمام شده محصولا

ت و امكان استقرار روش‌های شناسایی میزان خدمات ارائه شده تهیه می‌گردد.
4-واگذاری عملیات به پیمانكاران می‌تواند با نرخی عادلانه كه متضمن سود طرفین باشد انجام شود.
5-شناسایی فعالیت‌هایی كه فاقد ارزش افزوده می‌باشند امكان‌پذیر است و در نتیجه سعی در كاهش یا حذف این‌گونه عملیات گردد. نتیجه این اقدام موجب كاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود می‌گردد.
6-استقرار سیستم هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیزد تا نسبت به

استفاده بهینه از منابع سازمانی اقدام نماید.
7-استقرار سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت مستلزم همكاری گروهی و فعالانه كلیه سطوح عملیاتی (كاركنان، مسئولین، مدیران و;) و مدیریت می‌باشد.

منابع و مآخذ

1-M. Ozbay/ak , M. Akgun , A.K. Turker. Activity- based Cost Estimation …
2-باغومیان، رافیك، كاربرد هزینه‌های بر مبنای فعالیت در راستای آموزش عالی.
3-نویدی عباسپور، ابراهیم، بهایابی بر مبنای فعالیت در تجارت الكترونیك.
4-اكباتانی، محمدعلی، بیات، علیرضا، نتایج اجرایی

ABC در یك شركت تولیدی
5-شباهنگ، رضا، حسابداری مدیریت.
6-میرعلوی، سید حسین، هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 345 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران پرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]