مقاله مودم چيست و چگونه کار مي کند؟ تحت pdf

پنجشنبه 1 مهر 1395
23:02
ali


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مودم چيست و چگونه کار مي کند؟ تحت pdf دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مودم چيست و چگونه کار مي کند؟ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مودم چيست و چگونه کار مي کند؟ تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مودم چيست و چگونه کار مي کند؟ تحت pdf :

مودم چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه،ارتباطات از ضروریات زندگی است.هم اکنون اینترنت با رشدی بسیار سریع و با استفاد از فن آوری ارتباطات موجب به دنیا آمدن چندین صنعت جدید نیز شده است .
کلید برقراری ارتباطات کامپیوتری خوب ،به ویژه نوع راه دور آن ،مودم است . این وسیله کوچک هر کامپیوتری را به کامپیوتری دیگر که فاصله زیاد با یکدیگر دارند مرتبط کند.

ارتباطات با مودم از طریق یک یا دو نوع تماس حاصل می شود: کابل تلفن یا سیگنالهای نوری. این وسایل کامپیوتر شما را از طریق نرم افزارهای مختلف به سایر نقاط جهان وصل می کنند. می توانید از مودم برای ارسال پیامهای تایپ شده به اشخاص دیگر بهره بگیرید ( پست الکترونیک) ، پیامهای خود را به صورت اطلاعیه به گروهی از مردم برسانید ، مقادیر هنگفبی از اطلاعات را روی اینترنت ببینید و آنها را چاپ کنید، فکس بفرستید و دریافت کنید، و حتی کاری کنید که به تلفنهایتان پاسخ بدهد. این خدمات پیشرفته ی ارتباطاتی که مودم فراهم می کند می تواند زندگی را ساده تر کند، اما باید دانست که از کجا باید شروع کرد. از اول شروع می کنیم.
کلمه ی « مودم » از حروف اول دو اصطلاح کاملا فنی گرفته شده است

:Modulation (به معنی مد گردانی) و DEModulation ( به معنی وامد گردانی). داده هایی که یک کامپیوتر می فرستد در اصل سیگنالهایی رقمی (دیجیتال) هستند. مودم داده های کامپیوتری را به صورت نواهایی صوتی در می آورد( عمل مد گردانی مودم) تا بتوانند از طریق خطوط تلفن آنالوگ، سیگنالهای آنالوگ را حمل نی کنند، چنین سیگنالهایی را با طول موج اندازه گیری می کنند.) در پی آن مودم واقع در کامپیوتر مقصد سیگنالهای دیجیتالی در می آورد که کامپیوتر می تواند آنها را بخواند (عمل وامد گردانی مودم).

مودمها دو نوعند:
وقتی بخواهید مودم بخرید، در خواهید یافت که انواعی از مودم را برای پی سی های رومیزی می فروشند و انواعی دیگر را برای پی سی هان کیفی. ابتدا روی مودمهایی بحث می کنیم که رای پی سی های رومیزی طراحی شده اند. دو نوع مودم عرضه می شود که به مودمهای داخلی و مودمهای خارحی شهرت یافته اند . مودمهای داخلی تخته مدارهایی هستند که وارد شکاف گگسترش داخل جعبه ی کامپیوتر می شوند. اکثر کامپیو ترهایی که در حال حاضر فروخته می شوند دارای مودم داخلی هستند، بنابراین تنها کاری که برای به کار انداختن مودم باید انجام دهید وصل کردن سیم تلفن به فیش اتصال واقع در پشت جعبه ی کامپیوترتان است .

مودمهای خارجی درون جعبه هایی مجزا از جعبه ی کامپیوتر قرار می گیرند. ای جهبه ها معمولا کوچکتر از تلفن هستند و می توانند هم با کامپیوتر های رومیزی به کار بروند و هم با کامپیوترهای کیفی و کتابی. روی جعبه ی این نوع مودمها چراغهایی وجود دارد که کار کردن مودم یا وجود اشکال در آن را به درگاه COM ( در گاه سریال نیز گفته می شود ) وصل کرد که در پشت جعبه ی کامپیوتر قرار دارد. ( بسیاری از مودمهای خارجی آراپتور برق دارند که باید سیم آنهارا نیز به برق وصل کرد.) مودمهای داخلی نیز یک درگاه COM را به کار می گیرند، اما خودشان آن را فراهم می کنند و نیازی نیست که از دز گاه COM پشت جعبه ی کامپیوتر استفاده کنند.

پیش از آن که مطلب مودمها را ادامه دهیم نکته ای را به اجمال درباره ی در گاههای COM می گوییم . بعضی از وسایل سخت افزاری به ارتباط با کامپیوتر نیاز دارند، این وسایل از درگاه (port) برای ارتباط با کامپیوتر تهره می گیرند. COM علامت اختصاری COMmunication به معنی « ارتباطات» است وقتی می گوییم درگاه سریال، منظور آن است که نحوه ی ارتباط کامپیوتر با وسیله ی جانبی از طریق رابط سریال و به صورت سریال (پیاپی) انجام می گیرد. بسیاری از پی سی ها می توانند چهار درگاه COM داشته باشند، اما یسیتم عامل نمی تواند COM1 را از COM3 تمیز بدهد( و همینطور COM2 را از COM4 ). این مسئله وقتی که دو وسیله ی سخت افزاری ، مثلا مودم و پویشگر بخواهند به طور همزمان از این درگاهها بهره بگیرند موجب دردسر می شود.

تنها را جلوگیری از این مسئله از طریق نرم افزاری است که هر دو وسیله سخت افزاری را می تواند تشخیص بدهد و با آنها جفت و جور است. در اکثر مواقع ، نرم افزار هنگام نصب وسیله ی جانبی می تواند درگاه COM استفاده نشده را بیابد. با این همه گاهی برخورد پیش می آید و خودتان باید مسئله را حل کنید.
حال دوباره به بحث مودمها بر می گردیم . هم انواع داخلی و هم انواع خارجی مودمها سوئیچهای خاصی به نام DIP دارند که پارامترهای مودم را کنترل می کند. این موئیچها به حالت روشن یا خاموش میزان می شوند. پیش تنظیم کارخانه معمولا مطابق تنظیم مورد نیز کامپیوتر است. اما اگر چنین تنظیمی در امور دیگر مداخله ی بیجا کند لازم است که به دفتر چه ی راهنمای مودم مراجعه کنید و دستور العملهای لازم برای تغییر حالت سوئیچها را بیابید و به کار ببندید.

کسانی که کامپیوتر کتابی دارند از نوع سوم مودمها می توانند بهره بگیدند: پی سی کارت (PC Card) مودمی (پی سی کارت وسیله ای به اندازه یک کارت شناسایی است که یک وسیله ای به اندازه ی یک کارت شناسایی است که یک وسیله ی جانبی را از طریق شکاف تعبیه شده در کامپیوتر کتابی وصل می کند.)در اصل این نوع مودم را نیز می توان مودم خارجی نامید زیرا قطعه ای جدا از سخت افزار کامپیوتر است.
کدام مودم برای شما بهتر است؟مانند هر چیز دیگری اینها نیز هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند.اما یک نکته ی مهم را به خاطر داشته باشید:قطعات و وسایل سخت افزاری معمولا پس از یکی دو سال از رده خارج میشوند و انواع جدیدترین و قدرتمندتر ار راه می رسند.از ارتقا دادن مودم های خارجی بسیار ساده تر از ارتقا دادن مودم های داخلی است.

ضمنا مودم خارجی یک حسن دیگر دارد ،آن را می توانید برای چند کامپیوتر به کار ببرید، هروقت بخواهید روی کامپیوتر دیگر مودم داشته باشید کافی است مودم را از کامپیوتر قبلی قطع کنید وبه کامپیوتر جدید وصل کنید.اما مودم داخلی یک حسن بزرگ دارد و آن این که میزتان را شلوغ و در ضمن درگاه سریال پشت جعبه کامپیوتر را اشغال نمی کند.

سرعت عمل:
سرعت احتمالا مهمترین خصوصیت هر مودمی است.سرعت مودم را بر حسب ((بیت در ثانیه ))یا bps می سنجند،که مقدار داده هایی است که در یک ثانیه می تواند ارسال شود.(البته بیشتر کیلو بیت در ثانیه یا Kbps معمول است.)
حداکثر سرعت مودمهای دو طرف ارتباط حتما نباید مساوی باشند،اما اگر چنین باشد بهتر است.دو مودم برای برقراری ارتباط نوعی تبادل پیام مشهور به ((تایید گیری)) یا handshake دارند .سرعت انتقال داده ها طی عملیات تایید گیری بر اساس سرعت مودم آهسته تر تعیین می شود.به عنوان مثال،اگر مودم آهسته تر تعیین می شود.
به عنوان مثال،اگر مودم شما سرعت 28000 بیت در ثانیه و مودم طرف مقابل سرعت 14000 بیت در ثانیه داشته باشد عملیات انتقال داده ها با سرعت 14000 بیت در ثانیه روی می دهد.در حال حاضر مودم های 28 کیلو بیت در ثانیه بسیار به کار می رود،ولی مودمهای 56,333 کیلویی نیز به بازار عرضه شده است.
واحدهای دیگری نیز برای اندازه گیری سرعت مودم ها وجود دارد. یکی از آنها سرعت باد (baud rate)است که غالبا به طور نادرست به کار می رود. داده هایی که بین کامپیوتر نقل و انتقال می یابد از طریق یک رشته تپ(پالس) به جلو و عقب حمل می شود.

هر پالس یک باد است وهر باد بسته ای (packet) با تعداد خاصی از بیتهاست.به عنوان مثال ،سرعت باد 1200 ( یعنی 1200 پالس در ثانیه) که هر باد آن بسته ای 8 بیتی باشد معادل سرعت انتقال داده ای 9600 بیت در ثانیه است. با آن که ممکن است در جاهای دیگر این دو واحد اندازه گیری را به طور یکسان به کار ببرند، در این مقاله همواره سرعت مودم را بر حسب بیت در ثانیه ذکر می کنیم.
مودمها برای برقراری ارتباطات پایدار و در بالاترین سرعت، از چند نوع قرار داد (پروتوکل) یا قوانین جاده های مخابراتی بهره می گیرند. این قرار دادها در صنعت مودم سازی استاندارد شده است. با این همه ، برای انواع مختلف ارتباطات قرار دادهای مختلفی وضع شده است. در اینجا متداولترین قرار دادها و منظور از آنها را به اجمال بررسی می کنیم.

مودمها برای افزایش سرعت انتقال داده ها باید فشرده سازی داده ها را پشتیبانی کنند . فشرده سازی داده ها از طریق مودم به وسیله ی حذف زوائد یا جایگزین کردن چند کاراکتر به جای تعداد بسیار بیشتری کاراکتر انجام می گیرد. این عمل حجم داده ها را پیش از انتقال کوچک می کند ، یعنی تعداد بیتهای کمتری انتقال می یابر و در نتیجه سرعت انتقال بالا می رود. در اکثر مواقع تنظیمهای مربوط به فشرده سازی را کارخانه ی سازنده ی مودم انجام می دهد در نتیجه شما نباید نگران پروتوکلهای مربوط به فشرده سازی باشید.

این که داده ها به سرعت انتقال یابند بسیار مهم است ، اما مهمتر از آن انتقال بدون خطا است. پروتوکلهایی نیز برای تصحیح خطا وضع شده است که همگام با فشرده سازی داده ها کار می کند. بدین منظور داده ها به صورت بلوک بلوک شکسته می شوند. سه پروتوکل پر استفاده ZMODEM , YMODEM , XMODEM نام دارند و اساسا قواعد انتقال داده ها هستند.
بلوکهای XMODEM به صورت بلوکهای128 بایتی و بلوکهای YMODEM هد کدام1024 بایتی هستند. روش YMODEM داده ها را سریعتر اما XMODEM داده ها را برون خطا انتقال می دهد.
ZMODEM داده ها را در دسته های بزرگ انتقال می دهد؛ اگر بخشی از داده ها ارسا و ناگهان ارتباط قطع شود ، این پروتوکل می تواند بعدا بقیه ی داده ها را بفرستد و لازم نیست که از نو همه ی داده ها اسال شود این پروتوکل برای فایلهای بزرگ بسیار خوب عمل می کند.

از تنظیمهای متداول دیگر که ممکن است لازم باشد انجام دهید تعیین بیت پریتی (Parity) و بیت توقف (Stop bit) است . پریتی یک روش ساده ی تصحیح خطا و بیتی اضافی در انتهای حد هفت بیت از داده هاست. این بیت به کامپیوتر امکان می دهد که تایید کند که داده ها درست دسیده اید یا خید. این روش ساده برین شکل وارسی خطا است و با پیشرفت فشرده سازی داده ها و کاربرد گزینه های YMODEM,XMODEM یا ZMODEM استفاده از آن منسوخ شده است. در نتیجه ، تنظیم معمول پریتی باید None باشد. بیتهای توقف نشان می دهند که مودم ارسال داده ها را متوقف کرده است و منتظر پاسخ از مودم گیرنده است . مورد استفاره ی این بیتها در مواردی است که شما مطمئن نیستید که یک فایل مشخص در چه مدت زمانی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انتقال خواهد یافت. برای این که دو کامپیوتر ارتباط برقرار کنند لازم است که تنظیمهای قرار دادی یکسانی داشته باشند. این قرار دادها در زمان تایید گیری بررسی می شوند و اگر مطابق نباشند ازتباط برقرار نمی شود.
کنترل جریان (flow control) تنظیمی دیگر است که در تعیین سرعت انتقال داده ها کمک میکند .(یکسان بودن این پارامتردر هر دو پی سی طرف ارتباط ضروری نیست.)این پارامتر شبیه بیتهای توقف است،ولی کنترل جریان با سرعتی سر و کار دارد که در آن کامپیوتر شما داده ها را به مودم می فرستد،اطلاعاتی را که به مودم فرستاده شده تنظیم می کند و وقتی داده ها ار ظرفیت حافظه میانگیر (buffer)داده های مودم فراتر برود جریان ارسال را متوقف میکند.(حافظه ی میانگیر داده ها را ذخیره می کند و بر اساس سرعت مودم داده ها را برای ارسال به مودم می دهد.)

اکثر مودم ها امکان تنظیم شماره گیری نواختی یاتون (tone dialing)یا شماره گیری تپی یا پالس(pulse)را نیز فراهم میکنند .وقتی مودم عملیات اولیه ی شماره گیری را انجام میدهد می تواند از طریق بلند گوی پی سی ،تون شماره گیری یا صدای شماره گیری و همچنین و موقع تایید گیری تونی دیگر را بشنوید.این صدا علاوه بر آن که برقرای ارتباط را به شما تفهیم می کند این نکته را نیز می گوید که مودمتان روی تون میزان شده استیا روی پالس.

همچنین موقع قطع ارتباط نیز صدایی را خواهید شنید.البته،صدا وقتی هست که بلند گوی مودمتان در حالت روشن باشد،که معمولا تنظیمی از قبل و توسط کارخانه است.
چطور می توانی بلند گو را خاموش کنید؟مودم یک قطعه سخت افزاری از کامپیوتر استو پیش از برقرای ارتباط با کامپیوتری دیگر،باید رابطه ی کامپیوتربا مودم خودش برقرار شود.این ارتباط به کمک یک رشته فرمان مشهور به فرمانهای AT حاصل می شود.

این فرمانها در بر گیرنده ی همه ی تکالیفی است که مودم باید انجام دهد،مانند استفاده از شماره گیری تونی یا پالسی،یا روشن یا خاموش بودن بلند گو و غیره.دفتر چه راهنمای مودم حاوی جدولی از فرمانهای AT و نحوه ی استفاده از آنهاست.(فرمانهای AT در مودم های مختلف دارای تفاوت های جزئی هستند،از همین روی،دفتر چه راهنمای مودم خود را هیچ گاه دور نیندازید.)با این همه ،اکثر برنامه های نرم افزاری ارتباطی و اینترنت که امروزه عرضه می شود تکالیف مودم را با فعال شدن گزینه های منو انجام می دهند،در نتیجه هرگز نیازی به فرمانهای پیچیده و دشوار AT ندارید.
مودمها امکانات فکس را هم دارند

تا چند سال پیش، از مودمها فقط برای انتقال فایلهای داده ای بهره می گرفتند . امروزه، مودمها عملیات دیگر ارتباطی را نیز انجام می دهند که متداولترین آنها امکانات فکس شدن مودم است.
فاکس /مودم،در بیشتر موارد،با دو سرعت توصیف می شود یکی برای انتقال داده ها ودیگری برای انتقال فاکس .سرعت فکس به طور معمول آهسته تر از سرعت مودم است ومعمولا به عنوان سرعت دوم روی جعبه ی بسته بندی فاکس/مودم نوشته می شود (به عنوان مثال28800/14400 ) . استفاده از فاکس/مودم چند مزیت نسبت به دستگاههای فکس معمولی دارد. به عنوان مثال ، از کاغذ کمتری استفاده می کنید زیرا مجبور نیستید که سندی را که می خواهید فکس کنید به چاپ برسانید.

همچنین می توانید شماره گیری تلفنهای خود را به وسیله ی مودم انجام دهید. بسیاری از برنامه های دفتر چه تلفن به شما امکان می دهند که شماره تلفنی را از فهرست شماره تلفنها بیابید و از مودم بخواهید که شماره را بگیرد. سپس می توانید با استفاده از بلند گوهای کامپیوتر خود پاسخ را بشنوید و گوشی تلفن را بردارید و صحبت کنید.
از خصوصیات پیشرفته ی دیگر که بسیاری از مودمها فراهم می کنند پست صوتی و فاکس-طبق تقاضاست. چندین برنامه ی نرم افزاری عرضه شده است که به شما امکان می دهند یک سیستم پست صوتی با استفاده از میکروفون و بلندگوهای کامپیوتر و همچنین مودم برپا کنید. این نرم افزار به مودم دستور می دهد تا به هر تلفنی که زده می شود پاسخ دهد و سپس پیغام از پیش ضبط شده ی شما را پخش کند و از تلفن کننده بخواهد که پیغام خود را بدهد. خصوصیت فاکس-طبق تقاضا به تلفن کنندگان امکان می دهد که اسناد در خواستی خود را به صورت فکس از شماره تلفن شما بگیرند. و وقتی ارتباط خود را سیستم شما قطع کند، مودم به صورت یک ماشین فکس در می آید و اسناد در خواست شده را ارسال می کند.

مودمهای موبایل:
مودمهای بی سیم و موبایل نیز ساخته شده است که می تواند ارتباطی همیشگی را برقرار کند. مودمهای بی سیم در اندازه های مختلف عرضه شده است. بعضی از آنها به اندازه ی تلفن موبایل هستند، آنتنهای کوچکی دارند و به یک درگاه سریال خارجی وصل می شوند. بعضی از آنها به صورت پی سی کارت هستند که آنتن دارند اما خیلی به صورت کوچک و فشرده شده. با این وسایل ، داده ها روی امواج رادیویی انتقال می یابند و می توانید داده ها را هم دریافت و هم ارسال کنید. لازم نیست مودم طرف مقابل هم بی سیم باشد. در واقع با مودمهای بی سیم حتی فکس هم می توانید ارسال کنید.

مجموعه فرمانهای AT :
حتما توجه کرده اید که وقتی برنامه ی ارتباطاتی شماره ای را می گیرد حروفی عجیب و غریب روی صفحه نمایش به نمایش در می آید، این حروف «مجموعه ی فرمان AT» است که ابتدا آن را شرکت Hayes طراحی کرد و بعدها شرکتهای دیگر آن را بر اساس نیازهای خود تکمیل کردند. نرم افزار ارتباطاتی از این حروف برای کنترل مودم بهره می گیرد. متاسفانه ، مجموعه فرمان ATی استانداردی وجود ندارد. هر یک از سازندگان مودم فرمانهای مورد نیاز برای فعال کردن خصوصیات مودمشان را خودشان خلق می کنند. بنابراین، یادتان باشد که دفترچه ی راهنمای مودم خود را که حاوی این فرمانهاست دور نیندازند. برنامه های ارتباطی خوب لایه ای می سازند که مجموعه فرمانAT از نظر شما پنهان باشد. با این همه ، بهتر است چند فرمان اساسی را بفهمید. اگر وارد حالت ترمینال شوید ( بعضی برنامه های ارتباطی ممکن است چنین اجازه ای ندهند) ، می توانید فرمانهان AT را وارد کنید( باز هم می گوییم آن کتابچه های راهنما را دور نیندازید!)

وقت سکوت:
نرم افزار ارتباطاتی خوب به شما امکان می دهد که بلند گوی مودمتان را خاموش کنید . اگر برنامه تان چنین امکانی را نمی دهد، می توانید به طور دستی آن را انجام دهید. وارد کردن “ATMO” در حالت ترمینال بلندگو را خاموش خواهد کرد. نمونه هایی از دستور های دیگر ، M1 (بلند گو هنگام شماره گیری روشن و پس از اتصال خاموش)، M2 (بلندگو همیشه روشن ). و M3 (بلندگو هنگام شماره گیری خاموش . و و قتی نشست ارتباط به پایان می رسد روشن ) است. برای این که بلندگو همیشه خاموش باشد از M0 استفاده کنید.

وقتی تنظیمات به هم خورد:
شاید AT&F مهمترین فرمان AT باشد. هرگاه تنظیمها را خراب کنید به طوری که مودم از کار بیفتد، وارد کردن “AT&F” مودم را به تنظیمهای از پیش تعریف شده ی سازنده مجددا تنظیم می کند. اما هشیار باشید: بعضی از سازندگان تنظیمهای چند گانه می دهند و AT&F همه ی آنها را پاک خواهد کرد. روش مطمئن تر فرمان ATZ است که مودم را به حالت بیدار از پیش تعریف شده ی سازنده مجددا تنظیم می کند.
فرمان AT13 شماره ی نسخه firmware را نشان می دهد. البته ، بعضی از سازندگان از فرمان متفاوتی بهره می گیرند. پس آن دفترچه ی کوچک راهنما را دور نیندازند.

UART:
با سریعترین مودمها،تعدادی از سازندگان و فروشندگان مودم معتقدند که تراشه ی کنترل کنندی سریال پی سی (یعنی تراشه UART)توان همگامی با مودم ها را ندارد.درگاه (port) سریال بیتهای موازی را – که پردازنده پی سی به کار می برد – به بیتهای پشت سر هم سریال تبدیل می کند و از آنجا به مودم می رود.در قلب درگاه سریال تراشه ای به نام UART.نام UART علامت اختصاری «گیرنده/فرستنده ناهمزمان عمومی»تراشه UART در پی سیها قبلا تراشه 8250 یا19450 بود و بعد 16550A آمد.

به دلیل ضعیف درگاه سریال،UARTهایی با بازدهی بیشتر و همچنین ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار خاص بالا بردن بازدهی درگاه سریال به بازار عرضه شده است.آیا خرید اینها لازم است؟
پاسخ به روشی بستگی دارد که از مودم خود بهره میگیرد.اگر کارتان با مورو این باشد که از فایلهای از پیش فشرده شده ی BBSها یا خدمات روی خطی (on-line)بهره ی بگیرید،نیازی به سخت افزار جدید ندارید.هر چند،اگر در اکثر اوقات به انتقال دادن فایلهای قابل فشرده شدن مشغول هستید بد نیست روی محصولات فوق الذکر مطالعه کنید.
همان گونه که گفتیم وقتی داده ها از پی سی به مودم، یا برعکس،می رود باید از تراشه ی UART عبور کند شما می توانید سرعتی را که در آن مودم و کامپیوتر ارتباط برقرار میکند کنترل کنید.این سرعت به سرعت DTE مشهور است و معمولا می توانید از طریق نرم افزاری آن را معین کنید.

انتخاب سرعت DTE مناسب در اصل به سرعت مودم و نوع داده هایی که می خواهید ارسال کنید بستگی دارد.به عنوان مثال،اگر مودم 288 کیلو بیت در ثانیه ای دارید که از فشرده سازی V.24bis با نسبت 4 به1 بهره می گیرد،برای بازدهی خوب باید DTE خود را به 288 ضرب در 4 یا 1152 کیلو بیت در ثانیه تنظیم کنید.
بعضی از پی سی هایی که امروزه فروخته می شوند تراشه ی 8250 UART یا 16450 را دارند.اشکال این تراشه ها در آن است که اگر سرعت DTE را خیلی زیاد تنظیم کنید ممکن است کامپیوترتان قادر نباشد همه ی داده هایی را که به درگاه سریال می آیند بگیرد.

هر گاه DTE را روی سرعت بالا تنظیم کرده باشید و خطا با ارسال مجدد روی داده باشد بهتر است تراشه ی 164550A را به جای 16450 قرار دهید.این تراشه امکاناتی دارد که تنظیم DTE روی سرعت های بالاتر را میسر می سازد.چنانچه باز هم مشکل داشتید می توانید از سخت افزارهای خاصی که برای این کار طراحی شده اند بهره بگیرید.

مودم سرعت بالا و خانواده فاکس
CH2056 – V.90/56,000bps
CH1799 – V.34bis/33,600bps
CH1798 – V.34/28,800bps
CH1794 – V.32bis/14,400bps

خصوصیات:
. V.90, V.34bis, V.34, V.32bis, V.32, V.22bis, V.22/B, V.23, V.21,
Bell212 and 103
. CH2056 به عملکرد همزمان V.80 کمک می کند.
. تصحیح خطا:V.42 LAMP, MNP2-4 and MNP 10
. تراکم داده ها:V.42bis and MNP 5
. ارتقای خروجی داده ها MNP 10 برای عملکرد یافته ای(تلفن همراه)
. رابطه سریال DTE با سرعت بالای 2304kbps (CH2056),115.2kbps (CH1799/CH1798) or 57.6kbps (CH1794)
. وفق پذیری روند علامت در ثانیه بصورت اتوماتیک با استفاده از دریافت سرعت, کنترل جریان و بافرهای داده ها .
. فرستادن و دریافت طبقه1 فاکس, گروه3 حمایت شده.
. سریال ,V.24 رابطه 5 ولتی.

. دفتر راهنمای NVRAM و سیستم های پرسنلی ذخیره انبوه کامپیوتر.
. ساختار فرمان AT همراه با تعمیم ها.
. DAAسر خود با انزوای 1500 VAC RAM , 2122v که حمایت از جریان را به اوج می رساند.
. CSA C22.2950, UL 1950 شناسایی شده اند.
. مدل خط تلفن اجاره شده CH1799LL است.
. قسمت 68,FCC تایید شده است یا قسمت1 DOT CSA CS-03 قابل تایید است.
. عملکرد 5 ولتی با انتخاب قدرت صفر.
. اندازه کوچک: 135″*138″*061″ (جزئی).
. شماره شناسایی شخصی با سرعت پایین یا هزینه پایین CH1786 .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 346 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران پرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]