مقاله بررسي حسابداري حقوق و دستمزد در دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي تحت pdf

پنجشنبه 1 مهر 1395
23:05
ali


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي حسابداري حقوق و دستمزد در دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي تحت pdf دارای 48 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي حسابداري حقوق و دستمزد در دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي حسابداري حقوق و دستمزد در دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي حسابداري حقوق و دستمزد در دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي تحت pdf :

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه
حضور مدیر منابع انسانی با نقش استراتژیك، مسئولیت و پاسخگویی ویژه ای را به وجود می آورد كه لازمه پذیرش آن داشتن بینش استراتژیك و د رك وسیعی از حوزه های تخصصی مقوله مدیریت منابع انسانی است و طبعا این كار از افرادی با تحصیلاتی در حد دیپلم یا پایین تر با تجربیات سنتی یك واحد كارگزینی كه معمولاجز به اقدامات اجرایی روزمره اداری دست نمی زنند،ساخته نخواهد بود.

نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان با توجه به پویایی و تغییرات مستمر محیط نمی تواند یك پدیده ساكن و ثابت باشد. نگاه كردن به سازمانها به عنوان یك پدیده زنده پویا و درحال یادگیری، نگرشی فراتر از نگرش سیستمی اقتضایی را طلب می كند كه می توان آن را نگرش استراتژیك یا راهبردی نامید.
به دنبال تحولات به وجود آمده در كلیه شؤون سیاسی, اقتصادی, فرهنگی و اجتماعی، به ویژه تحولات عمیق آموزش عالی کشور و فرصتی که با تصویب ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و سیاسی كشور برای دانشگاهها پیش آمده است ایجاد تغییراتی در نظام استخدامی كاركنان غیرهیأت علمی دانشگاه تهران اجتناب ناپذیر می¬نماید.
به استناد ماده 10 قانون وظایف, اهداف و تشكیلات وزارت علوم, تحقیقات و فناوری و نیز با عنایت به اختیارات مصرح وضعیت حقوقی پیش بینی شده در بند الف ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی , و تسری بند «ن» ماده 7 قانون تشكیل هیا ت های امنا به كاركنان غیرهیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی «آیین نامه استخدامی كاركنان غیرهیات علمی دانشگاه تهران» به شرح آتی مورد تصویب قرار گرفت.

تعاریف و كلیات
– تاریخچه تغییرات مدیریت منابع انسانی در ایران:
– تحولات در اداره امور استخدامی سازمانهای دولتی بعد از مشروطیت و استقرار نظام جدید اداری ایران = 1286 شمسی
– قانون استخدام كشوری به تصویب پارلمان رسید= در سال 1301تا 1320
– تحول قانون استخدام كشوری در دو دوره 1320 تا 1340
– تشكیل سازمان امور اداری و استخدامی و تصویب قانون استخدام كشوری( اولین مرحله در اعمال مدیریت صحیح منابع انسانی) = در سال 1345
– ادغام سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بدجه و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی = در سال 1379
2- استراتژی كارآفرین
3- استراتژی ایدئولوژیك
4- استراتژی چتری
5- استراتژی فرایندی
6- استراتژی ناپیوسته
7- استراتژی وفاق
8- استراتژی تحمیلی محیط
6- انواع ساختارهای سازمانی:
بخش اقماری (مودولار)
– ساختار رسمی
– سازمان یا شبكه غیر رسمی
7- نظام جبران خدمت:
– مالی
مستقیم حقوق – دستمزد – كارانه – پاداش غیر نقدی
غیر مستقیم:بیمه عمر- حوادث- مزایای بازنشستگی– بورس تحصیلی- تعطیلات– مرخصی– استراحتهاجهت بیماری
– غیر مالی
در ارتباط با شغل: مورد علاقه بودن وظایف- داشتن اختیار وفرصت – احساس مسئولیت
در ارتباط با محیط شغل: داشتن همكاری سازگار- شرایط كار مطلوب- شغل مشترك – كار در منزل
اصطلاحاتی كه در این آیین نامه به كار رفته است دارای تعاریف زیر می باشد:
1-1-دانشگاه:منظور از دانشگاه در این آئین نامه و پیوستهای آن دانشگاه تهران و موسسات وابسته می-باشد.
2ـ1ـ هیأت امنا: به موجب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین جاری بالاترین مرجع تصمیم گیری و تصویب ضوابط داخلی دانشگاه تهران است.
3ـ1ـ هیأت رئیسه: مرکب از رئیس و معاونان دانشگاه است و اختیارات آن به موجب قوانین موجود و مصوبات هیأت امنا تعیین و تنظیم می گردد.
4-1- استخدام: عبارت است از پذیرفتن شخص حقیقی به خدمت در دانشگاه برای تصدی یكی از پستهای سازمانی دانشگاه.

1ـ4ـ1ـ مستخدم رسمی : كسی است که به موجب حكم رسمی در یكی از گروه های جداول حقوق موضوع ماده 21 این آیین نامه برای تصدی یكی از پستهای ثابت سازمانی دانشگاه استخدام شده باشد.

2ـ4ـ1ـ مستخدم پیمانی: كسی است كه به موجب قرارداد به طور موقت برای مدت معین و كار مشخص در دانشگاه استخدام شده باشد .
5-1-خدمت: عبارت است از اشتغال به كاری كه مستخدم به موجب حكم یا قرارداد مكلف به انجام آن می گردد.
6ـ1ـ شغل: عبارت است از مجموعه وظایف و مسؤولیت های مرتبط و مستمر مشخصی كه از¬سوی دانشگاه به عنوان كار واحد شناخته می شود و توسط یک نفر انجام می شود.
7-1- پست ثابت سازمانی : محلی است در تشكیلات و ساختار دانشگاه که به طور مستمر برای یك شغل و ارجاع آن به یك مستخدم اعم از اینکه دارای متصدی یا بدون متصدی باشد،در نظر گرفته می شود .
8ـ 1ـ پست موقت سازمانی : پستهایی كه جنبه استمرار ندارند به عنوان پست موقت شناخته می شوند و استخدام افراد به¬طور رسمی برای تصدی این پست ها ممنوع است .
9-1- کارمندان: به كاركنان غیر هیأت علمی اطلاق می¬شود که به موجب حکم صادره و یا قرارداد منعقده به صورت رسمی و یا پیمانی در دانشگاه خدمت می نمایند و به لحاظ ارتباط اختصار کارمند نامیده می شوند.
10 ـ1ـ حكم: عبارت است از دستور كتبی مقامات صلاحیت دار دانشگاه به كارمندان در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط.
11-1- قرارداد : عبارت است از توافقنامه كتبی كه به امضاء داوطلب استخدام و دانشگاه می رسد و کارمند به موجب آن در ازاء دریافت حقوق یا حق الزحمه برای مدت مندرج در قرارداد, کاری را انجام می دهد .
12-1- حقوق یا دستمزد: عبارت است از مبلغی كه بر اساس سطح شغل, اهمیت وظایف, تحصیلات و سابقه خدمت در ازاء انجام كار در چارچوب ضوابط مقرر در فصل¬چهارم این آیین¬نامه به كارمند تعلق می گیرد .
13-1- فوق¬العاده و مزایا: عبارت است از وجوهی كه به موجب مفاد این آیین نامه به طور مستمر و یا غیر مستمر علاوه بر حقوق به كارمند پرداخت می گردد, از قبیل فوق¬العاده مأموریت, فوق¬العاده شغل, فوق-العاده بدی آب و هوا, فوق¬العاده محرومیت از تسهیلات زندگی, فوق¬العاده محل خدمت, فوق¬العاده سختی كار, فوق¬العاده نوبت كاری, فوق¬العاده معاضدت حقوقی و فوق¬العاده اضافه كاری و ;;
14-1- انتصاب: عبارت است از گماردن كارمند به یكی از پستهای سازمانی بر اساس شرایط احراز شغل مندرج در طرحهای طبقه بندی مشاغل که در فصل ;.. این آیین نامه ارائه خواهد شد.
15 -1- طبقه شغلی: عبارت است از یك یا چند پست كه از نظر وظایف، مسؤولیتها و دشواری كار با یكدیگر مشابه باشند به نحوی كه :
الف- به همه آنها بتوان عنوان واحدی داد.
ب- شرایط احراز و تصدی همه آنها از نظر معلومات ,مهارت ,تحصیلات و تجربه یكسان باشد .
ج- هنگام استخدام و انتخاب كارمند برای تصدی همه آنها بتوان یك نوع تست یا آزمون به كار برد .
د- از لحاظ ارزش بتوان برای همه آنها حقوق یك

سان در نظر گرفت و همه آنها را به گروه حقوقی واحدی تخصیص داد .
16-1- رشته شغلی: عبارت است از یك یا چند طبقه شغلی كه از لحاظ نوع كار یکسان و مشابه محسوب می شوند, اما از نظر ارزش و اهمیت و صعوبت انجام كار دارای سطوح و مراتب مختلف می باشند .
17-1- رسته: مجموعه رشته های مشاغلی است كه از لحاظ فعالیت و نوع كار و حرفه وابستگی نزدیك دارند مانند رسته آموزشی، فرهنگی, پژوه

شی و امور اجتماعی.
18-1- گروه: مشخص كننده سطوح مختلف طبقات شغلی است كه حداقل و حداكثر حقوق طبقات شغلی مربوط را تعیین می نماید.
19-1- طبقه بندی مشاغل: اصطلاحی است كه برای یك نظام متحد الشكل در زمینه طبقه بندی پستهای سازمانی در دانشگاه به كار می رود و شامل مشخصات طبقات شغلی و همچنین مقررات و دستور العمل ها و آیین نامه اجرایی مربوط به آن می باشد.
20-1- ارزشیابی مشاغل: عبارت است از سنجش درجه اهمیت و ارزش یك طبقه شغلی در مقام مقایسه با طبقات شغلی دیگر به منظور تعیین موقعیت نسبی طبقات شغلی در طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین تخصیص آنها به گروههای جدول حقوق .
21-1- شغل جدید: عبارت است از شغلی كه به فهرست طبقات شغلی مصوب افزوده می¬شود.
شغل جدید ممكن است از ادغام دو یا چند طبقه شغلی موجود و یا بر اثر ایجاد پستهای سازمانی جدید ایجاد شود كه وظایف و مسؤولیتهای آنها منطبق با شرح طبقات مصوب نیست و در نتیجه تخصیص آنها ایجاد شغل جدید را ایجاب می كند, به وجود آید.
22-1- حذف شغل: عبارت است از حذف یكی از طبقات شغلی مصوب به دلیل حذف یا از بین رفتن وظایف و پستهای طبقه مزبور.
23-1- ارتقاء گروه: عبارت است از انتصاب کارمند و گماردن وی به پست یا شغل مستمری كه طبقه شغلی آن در گروه بالاتر به دلیل کسب تجربه و یا اخذ مدرک مقطع تحصیلی جدید و یا به صورت تشویقی قرار دارد .
24-1- تنزل گروه: عبارت است از تغییر شغل کارمند و گماردن وی به شغلی كه در گروه پایین تر قرار دارد.
25-1- شرح طبقه شغلی: عبارت است از شرح مکتوب و مدونی كه حاوی مشخصات اصلی و اساسی شغل می باشد. هر شرح طبقه شغلی حاوی عنوان طبقه, شماره تشخیص, تاریخ تصویب, تعریف, نمونه وظایف و مسؤولیتها و شرایط احراز شغل می باشد.
26-1- شغل تخصصی: شغلی است که تصدی آن به اعتبار ماهیت وظایف و هدفهای دانشگاه ماهیتاً مستلزم انجام مطالعات و بررسی های مستمر علمی و تخصصی است و علاوه بر داشتن تحصیلات لیسانس و بالاتر در یك رشته تخصصی مستلزم داشتن تجارب ممتد و کسب مهارت کامل در آن رشته می باشد.
27-1- شرح وظایف پست سازمانی: عبارت است از شرح مدونی كه وظایف و مسؤولیتها و اختیارات شاغل را روشن می سازد و رابطه سازمانی كارمند را با سرپرست و كارمندان تحت نظارت وی مشخص می نماید.
28-1- انتقال: عبارت است از تغییر محل خدمت از دانشگاه یا مؤسسات تابعه به وزارتخانه ها، سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، مؤسسات و سازمانها یا شركت های دولتی و بالعكس با رعایت مقررات و موافقت دانشگاه و سازمان ذیربط.
29ـ1- مأموریت: عبارت است از:
1ـ محول نمودن شغل یا وظیفه ای موقت با حفظ پست سازمانی برای مدت معین که ممکن است خارج از محل جغرافیایی خدمت باشد.
2ـ اعزام کارمند به طور موقت به سایر سازمانهای دولتی.
3ـ اعزام کارمند برای گذراندن دوره آموزشی

یا کار آموزی در داخل یا خارج از کشور.
30-1-استعفاء: عبارت است از قطع رابطه استخدامی با دانشگاه بنا به درخواست كارمند و موافقت دانشگاه.
31-1- بازنشستگی: عبارت است از خاتم

ه خدمت در دانشگاه که به موجب حكم رسمی و با توجه به مقررات صندوق بازنشستگی مربوطه صورت می¬گیرد.
32-1- از كارافتادگی: وضعیت كارمندانی است كه به موجب مقررات سازمان بازنشستگی یا سازمان تأمین اجتماعی قادر به انجام كار نبوده و از مستمری از كار افتادگی استفاده می نمایند.
33-1- تعلیق: عبارت است از بر كناری كارمند برای مدت معین، برابر مقررات مربوطه.
استخدام (ورود به خدمت )
استخدام در دانشگاه بر اساس نیاز سازمانی و پیشنهاد و موافقت بالاترین مقام دانشگاه پس از اخذ مجوز از هیأت امنا در چارچوب سهمیه های استخدامی ابلاغی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، از طریق آزمون كتبی و مصاحبه با توجه به اصل شایستگی انجام می¬شود.
داوطلبان استخدام باید حائز شرایط زیر باشند:
1-3- متدین بودن به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان پذیرفته شده دراصل سیزده قانون اساسی
2-3- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
3-3- عدم عضویت در گروهک های الحادی و ضد انقلاب.
4ـ3ـ داشتن حداقل 18 سال تمام و حد اكثر 35 سال سن؛ برای مشاغل تخصصی مورد نیاز دانشگاه حداكثر سن به تشخیص هیات اجرایی این آئین نامه (موضوع ماده 4) پس از تایید رئیس دانشگاه تا 40 سال قابل افزایش است و در موارد ویژه رئیس دانشگاه می تواند مجوز جذب افراد بالای 40 سال را به صورت موردی از هیأت امنا درخواست نماید.
5-3- داشتن حداقل مدرك تحصیلی لیسانس (کارشناسی) و برای مشاغل تخصصی شامل گروه های ;;;; فوق دیپلم (كاردانی).
6-3- نداشتن سوءپیشینه مؤثر كیفری.
7-3- عدم محكومیت به فساد عقیده و معتاد نبودن به استعمال افیون.
8-3- تندرستی و توانایی كامل جسمی و روانی برای انجام كاری كه استخدام می شوند.
9-3- انجام خدمت زیر پرچم یا معافیت دائم قانونی در صورت مشمول بودن.
10-3- دارا بودن شرایط احرازشغل(تحصیل, تجربه و سایر شرایط مورد نیاز ).
11-3- موفقیت در مراحل پذیرش (آزمون , مصاحبه, گزینش, كار آموزی, دوره آزمایشی, و ;).
حدود اختیارات و نحوه انجام وظیفه و تركیب ء دانشگاه خواهد رسید تعیین می گردد.
استخدام در دانشـگاه به دو صـورت انجام می پذیرد:
الف – استخدام ثابت یا رسمی (تمام وقت و با حكم مقام ذیصلاح)
ب- استخدام موقت یا پیمانی (تمام وقت به مدت محدود با عقد قرارداد).
تبصره: به کارگیری افراد در قالب قراردادهای کار معین برای مدت معین به صورت موقت (نیمه وقت یا تمام وقت) با رعایت شرایط قانون کار در سقف تعداد افراد مصوب هیات امنا و با رعایت و لحاظ در بودجه تفصیلی دانشگاه بلامانع می باش

د.
دانشگاه می¬تواند وضعیت استخدام کارمندانی را که قبل از 24/6/1381 به استخدام پیمانی درآمده اند با شرایط ذیل به رسمی تبدیل ن

8 سال سابقه پیمانی با مدرک مزبور.
2ـ کارکنان دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس و حداقل 5 سال سابقه پیمانی با مدرک مزبور.
3ـ کارکنان دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر و حداقل 3 سال سابقه پیمانی با مدرک مزبور.
داوطلبانی كه در آزمون و مصاحبه استخدام رسمی پذیرفته می¬شوند و یا کارمندانی که از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت می یابند الزاماً یك دوره آزمایشی را طی خواهند کرد که مدت آن حداقل یكسال و حداكثر دو سال خواهد بود.
دانشگاه در طول دوره آزمایشی رفتارهای شغلی و عملكرد كارمندان را مورد ارزیابی قرار می دهد و چنانچه در طول دوره آزمایشی و یا در خاتمه آن كارآیی و شایستگی فرد مورد تأیید قرار نگیرد, به خدمت وی خاتمه داده خواهد شد و دانشگاه به استثنای پرداخت حقوق دوره آزمایشی و وجوه مرخصی متعلقه هیچگونه تعهدی نسبت به وی نخواهد داشت. چنانچه كارمند رابطه شغلی را قطع نماید, فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام كار خواهد بود.
تبصره: حقوق دوره آزمایشی مطابق ضوابط مقرر در این آیین نامه تعیین و پرداخت می شود و این مدت از هر لحاظ جزو سابقه خدمت محسوب می گردد.
دانشگاه می تواند برای انجام پروژه های تخصصی خود از خدمات افراد برای كار مشخص در مدت معین و محدود با تنظیم قرارداد و بدون ایجاد تعهد استخدامی استفاده نماید, این گونه افراد تابع مفاد مندرج در قرارداد منعقده خواهند بود و در پایان مدت قرارداد, دانشگاه هیچگونه تعهدی جز آنچه در قرارداد قید گردیده است نخواهد داشت. اعاده به خدمت كارمندان مستعفی فقط برای یكبار به شرط داشتن مجوز استخدام و نیاز سازمـانی, و عدم تجاوز سن آنان از 40 سال به پیشنهاد هیات اجرایی آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان و تأیید و موافقت بالاترین مقام دانشگاه بلا مانع می باشد.
دانشگاه می¬تواند پس از اخذ مجوز از هیأت امنا نسبت به جذب و استخدام افراد زیر بدون نیاز به برگزاری آزمون اقدام نماید.
الف ـ برگزیدگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد سازمان سنجش و آموزش كشور، به ازای هر پنجاه نفر پذیرفته شده در هر رشته حداکثر سه نفر به ترتیب امتیازات علمی پس از فراغت از تحصیل.
ب ـ برگزیدگان المپیادهای علمی و تخصصی رسمی کشور، با داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی.
ج ـ مخترعین و مکتشفینی که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذی¬ربط به ثبت و به تأئید وزارت علوم,تحقیقات و فناوری رسیده است و برگزیدگان رتبه های اول تا سوم جشنواره خوارزمی و جشنواره های معتبر همتراز آن كه مورد تأئید وزارت متبوع باشدبا داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی.
د ـ رتبه های اول دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر که از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش گردیده اند (با ورودی مشترک).
هـ ـ فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد، حائز رتبه های ذیل شده باشند:
1ـ رتبه های کل زیر 500 برای رشته ریاضی فیزیک.
2ـ رتبه های کل زیر 250 برای رشته علوم تجربی.
3ـ رتبه های کل زیر 100 برای رشته علوم انسانی.
4ـ رتبه های کل زیر 10 برای رشته هنر.
تبصره: این گونه فارغ التحصیلان در صورتی می توانند از امتیاز نخبه بودن بهره مند شوند که معدل کل آنها در مقطع کارشناسی از 15 کمتر نباشد.
كارمندانی كه برای تصدی یكی از پستهای سازمانی موقت به مدت محدود و مشخص به خدمت دانشگاه درآمده و یا درآیند, مشمول مقررات این آیین نامه بوده و استخدام آنان به موجب قرارداد خواهد بود .به كارگیری اتباع بیگانه و شرایط آن تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود .
دانشگاه می¬تواند در صورت نیاز از خدمات كارمندان سایر دستگاهها, سازمانها و شركتهای دولتی برای مدت معین با رعایت مقررات مربوط به عنوان مأمور استفاده کند و یا حسب درخواست, كارمندان خود را به این قبیل مؤسسات و سازمانها و شرکتها مأمور نماید. حقوق و مزایای کارمندان مأمـور بـر اسـاس نظام حقـوق و دستمـزد دانشگاه پرداخت می¬گردد.
انتصاب، ارزشیابی، تغییر شغل و آموزش
انتصاب كارمند براساس لیاقت، شایستگی، كاردانی، استعداد، رشد فکری و تجارب مكتسبه در مشاغل مورد تصدی و احراز شرایط شغل و گذراندن دوره¬های آموزشی مربوط صورت می¬پذیرد.
تغییر و ارتقاء شغل كارمندان در صورتی امكـان¬پذیر است كه علاوه بر نیاز سازمانی و احراز شرایط (تجربه و تحصیل) و گذراندن دوره¬های آموزشی مربوط، عملكرد و رفتارهای شغلی آنان نیز رضایت بخش باشد.
نحوه ارتقاء گروه كارمندان با در نظر گرفتن ارزش كار, میزان مسؤولیتها, اهمیت وظایف, سوابق تجربی, تحصیلات و ارزشیابی شاغلین (براساس جداول پیوست) تعیین خواهد شد. کارمندانی که به درجه رفیع شهادت نایل شده یا می شوند از دو گروه بالاتر از کارمندان شاغل مشابه برخوردار می شوند و با حفظ حالت اشتغال بر اساس گروه تعیین شده کماکان از افزایش سنواتی سالانه برخوردار خواهند شد.
در موارد زیر به کارمندان دانشگاه تا دو گروه تشویقی علاوه بر گروه استحقاقی آنان اعطاء می¬گردد:
الف – مدیران.
ب – كارمندانی كه خدمات برجسته انجام داده باشند.
دانشگاه می باید در فواصل معین (سالانه) كارمندان خود را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه را در پرونده استخدامی آنان منعکس سازد. این سنجش به نحوی صورت خواهد گرفت که در تعیین استحقاق کارمند برای ارتقاء، انتصاب، تغییر شغل، افزایش حقوق و مزایا، اعطای اضافه حقوق سالیانه، پاداش و اعزام به دوره¬های آموزشی مورد استفاده واقع گردد.
دانشگاه با توجه به نیاز و به منظور ارتقاء سطح دانش و بینش و اطلاعات شغلی كارمندان و ایجاد مهارتها و توانمندیهای لازم در انجام امور محوله و پر

ورش نیروی انسانی ماهر برنامه های آموزشی وكار آموزی لازم را برای تصدی مشاغل مختلف به مورد اجرا خواهد گذاشت و یا کارکنان خود را به این منظور به مأموریت آموزشی كه در قالب دوره های آموزشی كوتاه مدت و میان مدت تدوین گردیده و ممكن است به صورت قبل از خدمت یا ضمن خدمت و شركت د ردوره های آموزشی داخل و یا خار
حقوق مبنای کارمندان رسمی و پیمانی برابر است با حاصل ضرب، ضریب حقوق كه در هر سال توسط هیأت دولت اعلام میگردد, در عدد مبنای گروه مربوط به شرح جدول زیر:

گروه عدد مبنا
1 400
2 450
3 500
4 560
5 620
6 680
7 740
8 810
9 880
10 950
11 1020

عدد مبنای گروه های بالاتر به ترتیب با افزایش 70 ریال به عدد مبنای گروه ماقبل مشخص می گردد.
مشاغل دانشگاه به طور كلی به 4 رسته شغلی به شرح ذیل تقسیم می¬شوند که شرایط احراز و شرح وظایف شغلی آن مطابق پیوست شماره ;.. می باشد:

1-مشاغل رسته آموزشی, فرهنگی, پژوهشی و امور اجتماعی:
شماره تشخیص عنوان رشته طبقه شغلی گروه
كارشناس امور ورزشی 9 17-9
كاردان امور ورزشی 6 13-8
كارشناس امور پژوهشی 9 17-9
كاردان امور پژوهشی 6 13-8
كارشناس امور فرهنگی و فوق برنامه 9 17-9

كاردان امور فرهنگی و فوق برنامه 6 13-8
كارشناس برنامه ریزی امور تربیتی 9 17-9
كارشناس خدمات آموزشی 9 17-9
كاردان خدمات آموزشی 6 13-8
كارشناس همكاریهای بین المللی دانشگاهی 9 17-9
كاردان همكاریهای بین المللی دانشگاهی 6 13-8

بررسی كتاب 9 17-9
كتابدار 10 17-8
مصحح 6 13ـ8
كارشناس آثار تاریخی 9 17ـ9
كاردان آثار تاریخی 6 13ـ8
باستان شناس 9 17ـ9
متصدی مرمت اسناد 6 13ـ8
كارشناس سمعی و بصری 9 17ـ9
كاردان سمعی و بصری 6 13-8
كارشناس امور هنری 9 17-9
كاردان امور هنری 6 13-8
عكاس و فیلمبردار 6 13-8
كارشناس حقوقی 9 17-9
كاردان حقوقی 6 13-8
كارشناس روابط عمومی 9 17-9
كاردان روابط عمومی 6 13-8
موزه دار 10 17ـ8
عکاس و فیلمبردار 8 15ـ8
كارشناس روابط بین المللی 9 17-9
كاردان روابط بین المللی 6 13-8
كارشناس آمار موضوعی 9 17-9
كاردان آمار 6 13-8
كارشناس مطالعات اجتماعی 9 17-9

كاردان مطالعات اجتماعی 6 13-8
مربی آموزش فنی و حرفه ای 6 13-8
كودكیار 10 17-8
كارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی 9 17-9
كاردان حفاظت و مرمت آثار تاریخی 6 13-8

مددکار اجتماعی 9 17ـ9
کارشناس بازرگانی داخلی 9 17ـ9
کاردان بازرگانی داخلی 6 13ـ 8
کارشناس بازرگانی خارجی 9 17ـ9
کاردان بازرگانی خارجی 6 13ـ 8

2- مشاغل رسته اداری و مالی :
شماره تشخیص عنوان رشته طبقه شغلی گروه
كارشناس امور اداری 9 17-9
كاردان امور اداری 6 13-8
كارشناس و بودجه 9 17-9
كاردان برنامه و بودجه 6 13-8
كارشناس بررسی استاد و مدارك 9 17-9
كاردان بررسی اسناد و مدارك 6 13-8
مترجم 9 17-9
مدیر اداری و مالی 7 17-11
مسؤول خدمات اداری 6 13-8
كارگزین 10 17-8
مأمور حراست 10 17-8
مسؤول دفتر 8 15-8
رئیس دفتر 8 17-10
مسؤول گزینش 10 17-8
مسؤول چاپ و انتشارات 10 17-8
مسؤول خدمات مالی 5 12-8
كاردان انبارهای تخصصی 6 13-8
حسابدار 10 17-8

3- مشاغل رسته خدمات بهداشتی و درمانی :
شماره تشخیص عنوان رشته طبقه شغلی گروه
كارشناس امور روانی 9 17-9

كارشناس بینایی سنجی 9 17-9
كاردان بینایی سنجی 6 13-8
كارشناس شنوایی سنجی 8 16-9
كاردان شنوایی سنجی 6 13-8
كاردان دامپزشكی 6 13-8
پرستار 10 17-8
ماما 9 17-8
بهیار 6 13-8
كارشناس بهداشت محیط 9 17-9
کارشناس امور دارویی 9 17ـ9
كاردان امور دارویی 6 13-8
كارشناس تغذیه و کنترل مواد غذایی 9 17-9
كاردان تغذیه و کنترل مواد غذایی 6 13-8
كارشناس رادیولوژی 9 17-9
كاردان رادیولوژی 6 13-8
كارشناس آزمایشگاه 9 17-9
كاردان آزمایشگاه 6 13-8
مسؤول پذیرش و مدارك پزشكی 9 16-8
پزشك 7 17-11
دندانپزشك 7 17-11

4ـ مشاغل رسته فنی، تخصصی و کشاورزی:
شماره تشخیص عنوان رشته طبقه شغلی گروه
هواشناس 9 17ـ9
كاردان هواشناس 6 13ـ8
كارشناس فنی هواشناس 9 17ـ9
كاردان فنی هواشناس 6 13ـ8

مهندس راه و ساختمان 9 17ـ9
كاردان راه و ساختمان 6 13ـ8
آرشیتكت 9 17ـ9
كارشناس شهر سازی 9 17ـ9

مهندس برق 9 17ـ9
كاردان برق 6 13ـ8
مهندس مكانیك 9 17ـ9
كاردان مكانیك 6 13ـ8
مهندس تأسیسات 9 17ـ9
کاردان تأسیسات 6 13ـ8
کارشناس ارتباط و مخابرات 9 17ـ9
کاردان ارتباط و مخابرات 6 13ـ8
زمین شناس 9 17ـ9
كاردان زمین شناس 6 13ـ8
نقشه بردار 9 17ـ9
كاردان نقشه بردار 6 13ـ8
نقشه كش 6 13ـ8
كارتوگراف 9 17ـ9
كاردان كارتوگراف 6 13ـ8
كارشناس آزمایشگاه فیزیك و شیمی و مكانیك خاك 9 17ـ9
كاردان آزمایشگاه فیزیك و شیمی و مكانیك خاك 6 13ـ8
كارشناس ژئوفیزیك 9 17ـ9
كاردان ژئوفیزیك 6 13ـ8
كارشناس آموزش فنی و حرفه ای 9 17ـ9
كاردان آموزش فنی و حرفه ای 6 13ـ8
تحلیل گر سیستم 9 17ـ9
كارشناس بانكهای اطلاعاتی 9 17ـ9
كارشناس مستند سازی و متون فنی 9 17ـ9
برنامه نویس سیستم 9 17ـ9
برنامه نویس كاربردی 9 16ـ8
كارشناس شبكه 9 17ـ9

كارشناس امور فرابری داده ها 9 17ـ9
كارشناس سخت افزار 9 17ـ9
کاردان سخت افزار 6 13ـ8
كارشناس جمع آوری اطلاعات 9 17ـ9
کاردان فرابری داده ها 6 13ـ8
اپراتور 6 12ـ7
كارشناس ترویج كشاورزی 9 17ـ9
كاردان ترویج كشاورزی 6 13ـ8
كارشناس بررسی آفات و بیماریهای گیاهی 9 17ـ9
كارشناس آزمایشگاه كشاورزی 9 17ـ9
كاردان آزمایشگاه كشاورزی 6 13ـ8
كارشناس خاكشناسی و حاصلخیزی خاك 9 17ـ9
كارشناس اصلاح نباتات و زراعت 9 17ـ9
كاردان دامپروری 6 13ـ8
كارشناس جنگل و مرتع 9 17ـ9
كاردان جنگل و مرتع 6 13ـ8
كارشناس محیط زیست 9 17ـ9
كاردان محیط زیست 6 13ـ8
كاردان امور باغبانی 6 13ـ8

مشاغل مربوط به هر یك از رسته¬های شغلی براساس اهمیت وظایف و مسؤولیتها، سهولت و صعوبت كار به تفكیك سطوح شغلی موضوع ماده 21 به تصویب هیأت امنا خواهد رسید. نظام پرداخت مبتنی بر خصوصیات شغل و شاغل بوده و حقوق و دستمزد كارمندان براساس رسته شغلی مورد تصدی تعیین می¬گردد. ضریب ریالی حقوق مبنای موضوع این ماده از تاریخ 1/1/85 به میزان 432 ریال و در تاریخ 1/1/86 به میزان 454 ریال اعلام می گردد . ضریب ریالی حقوق سالهای بعد بر پایه حداقل حقوق مصوب هیات محترم وزیران تعیین خواهد شد.
حقوق کارمندان در هر سال با در نظر گرفتن خدمت قابل قبول حداقل 6 ماه آنان در سال قبل به شرح زیر تعیین می گردد:
(ضریب افزایش سنواتی +1 ) * حقوق سال قبل = حقوق هر سال
تبصره: ضریب افزایش سنواتی سالانه بر اساس ارزشیابی شاغلین به میزان 3 ، 4 و 5 درصد با توجه به معیار ذیل خواهد بود:
ـ نمره ارزشیابی سالانه 90 تا 100 امتیاز ضریب افزایش سنواتی 5%
ـ نمره ارزشیابی سالانه 70 تا 89 امتیاز ضریب افزایش سنواتی 4%
ـ نمره ارزشیابی سالانه 50 تا 69 امتیـاز ضـریب افزایش سنـواتی 3%
میزان فوق العاده شغل كارمندان شاغل حداقل برابر با 9

0%حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می گردد که با در نظر گرفتن نوع كار و وظایف و ایجاد هماهنگی در پرداختها تا 150% حقوق مبنای آنان بر مبنای جدول زیر قابل افزایش است.

شغل

سطح رسته کارشناسی و همتراز کاردانی و همتراز تکنی
گروه ورودی 9 گروه ورودی 8
اداری و مالی ـ فرهنگی و آموزشی ـ امور اجتماعی 140 درصد 130 درصد 105 درصد 95 درصد 90 درصد
فنی و مهندسی ـ کشاورزی و محیط زیست ـ بهداشتی و درمانی 140 درصد 130 درصد 105 درصد 95 درصد 90 درصد
فرابری داده ها 150 درصد 150 درصد ـــــ 95 درصد ــــ
رشته شغلی برنامه نویس کاربردی از گروه هشت به بالا 135 درصد
خدمات ــــ ــــ ــــ ــــ 90 درصد
فوق¬العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی علاوه بر رقم های موضوع این ماده تا 25% حقوق مبنا به شرح زیر قابل افزایش است:
1- مدیر كل 25%
2-معاون مدیر كل 20%
3-رئیس اداره ـ گروه – بخش 15%
4-معاون اداره 10%
5-کارشناس مسئول 5%
به منظور جبران مسؤولیت مدیران و جذب و نگهداری آنان و کارشناسان و سایر کارمندان، فوق العاده ای تحت عنوان فوق العاده جذب به شرح زیر به آنان پرداخت می گردد:
ـ مدیرکل 85% حقوق و فوق العاده شغل
ـ معاون مدیرکل 75% حقوق و فوق العاده شغل
ـ رئیس اداره، کارشناس و عناوین مشابه 65% حقوق و فوق العاده شغل
ـ سایر مشاغل 50% حقوق و فوق العاده شغل
ضمناً ملاک محاسبه فوق العاده جذب مشمولین این ماده، تفاوت حداقل دریافتی و حداقل حقوق کارمندان (موضوع مصوبات هیأت وزیران) خواهد بود.
به منظور جذب و نگهداری نیروهای متخصص کارشناسی و مدیریت که دارای شرایط لازم برای ارتقا به سطوح کارشناس ارشد ، کارشناس خبره و کارشناس عالی می باشند فوق العاده ویژه ای به شرح زیر علاوه بر حقوق و مزایای متعلقه قابل پرداخت است. ضمناً امتیازات مربوط به عوامل خاص با تصویب هیأت رئیسه به امتیازات کارشناسان افزوده خواهد شد:
الف ـ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناس ارشد (حداقل 600 امتیاز) را کسب نموده اند برابر 35% حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب.
ب ـ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناس خبره (حداقل 1100 امتیاز) را کسب نموده اند برابر 55% حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب.
ج ـ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناس عالی (حداقل 1600 امتیاز) را کسب نموده اند برابر 75% حقوق و فوق¬العاده شغل و فوق¬العاده جذب.

به کلیه كارمندان رسمی و پیمانی دانشگاه که حكم كارگزینی دارند مطابق فرمول زیر فوق العاده ای ثابت تحت عنوان فوق العاده خاص تعلق می گیرد:
](حقوق مبنای مربوطه * ضریب فوق العاده خاص)+ (تفاوت تطبیق حقوق + فوق¬العاده شغل (موضوع ماده 26) + افزایش سنواتی + حقوق مبنا گروه مربوطه سال قبل)* ضریب جذب[= فوق العاده خاص

نوع رسته شغلی ضریب فوق العاده خاص

رسته بهداشت و درمان ( پزشك متخصص ) 5
رسته بهداشت و درمان ( پزشك عمومی ) 5/3
سایر رسته ها 5/2

حقوق و فوق العاده شغل دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و فوق لیسانس، که در زمان شروع اجرای این آیین نامه در مشاغل آموزشی، مطالعاتی و تحقیقاتی اشتغال به کار دارند همتراز هستند می¬تواند تا 80درصد مجموع حقوق و فوق العاده شغل اعضای هیأت علمی دانشگاه با سوابق مشابه افزایش یابد. مشروط بر اینكه از فوق¬العاده ویژه كارشناسی ارشد, خبره و عالی استفاده ننماید.
در صورتی که مبلغ حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول این آیین نامه پس از تطبیق وضعیت استخدامی با مقررات این دستورالعمل از مجموع حقوق و فوق العاده هایی كه برابر قوانین و مقررات مورد عمل قبلی مستحق دریافت آن هستند كمتر شود تفاوت این دو مبلغ را به عنوان تفاوت تطبیق حقوق دریافت خواهند كرد. هر گونه افزایش بعدی حقوق و فوق العاده شغل اینگونه مستخدمین تا استهلاك كامل از تفاوت تطبیق مذكور كسر خواهد شد.
سایر فوق¬العاده¬ها و هزینه¬ها
به كارمندان مشمول موضوع بند 1-29-1 كه به مأموریت اعزام می¬گردند از تاریخ حركت به محل مأموریت تا بازگشت، چنانچه فاصله مقصد از مبدأ بیش از 30 كیلومتر باشد فوق¬العاده مأموریت روزانه و هزینه سفر مشتمل بر غذا، اسکان، ایاب و ذهاب، بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار یا سایر وسایط نقلیه پرداخت می¬گردد.
به كارمندانی كه به موجب حكم رسمی محل ثابت جغرافیایی خدمت آنان تغییر می¬كند، هزینه نقل مكان پرداخت می¬شود. كارمندانی كه با تصویب هیأت رئیسه به صورت مأموریت به خارج از كشور اعزام می¬شوند ضمن برخورداری از حقوق و مزایای ریالی، مطابق ضوابط مقرر فوق¬العاده اشتغال خارج از كشور دریافت خواهند كرد. به كارمندانی كه برحسب ضرورت و بر اساس مـوافقت مقام صلاحیت دار دانشگاه به منظور انجام کار اضافی بعـد از وقت اداری انجـام وظیفـه می¬نمایند، فوق¬العاده اضافه كار مطابق ضوابط مقرر پرداخت می¬گردد. كمك هزینه¬های خدمات رفاهی شامل : آمد و رفت کارکنان، غذا، مسكن و سایر كمكهای نقدی و غیر نقدی مطابق ضوابط مقرر قابل پرداخت می¬باشد.
كمك هزینه عائله مندی و اولاد كارمندان مشمول این آیین نامه به شرح زیر قابل پرداخت می باشد:
1ـ به هر یک از كارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه و مستمری بگیر مشمول این آیین نامه كه دارای همسر دائم می باشند ماهیانه معادل 75د

رصد حداقل حقوق مبنای جدول حقوقی این آیین نامه به عنوان كمك هزینه عائله مندی.
2ـ به هر یک از کارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه و مستمری بگیر مشمول این آیین نامه كه دارای فرزند تا سن 20 سال هستند به ازای هر فرزند (حد اكثر تا سه فرزند )ماهیانه معادل (14%) حداقل حقوق مبنای جدول حقوقی این آیین ن

امه به عنوان كمك هزینه اولاد.
3ـ فرزندان كارمندان متوفای مشمول این آیین نامه که کمتر از 20 سال تمام سن دارند مشمول كمك مزبور خواهند بود.
4ـ حداكثـر سـن برای اولادی كه از مـزایای این مـاده استفــاده می¬كنند به شرط ادامه تحصیل و ارائه گواهی مربوط, 25 سال تمام برای اولاد ذكور و زمان ازدواج برای اولاد اناث خواهد بود.
5ـ كارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه و مستمری¬بگیر مشمول این آیین¬نامه كه خود به تنهایی متكفل مخارج فرزندان می¬باشند نیز از مزایای كمك هزینه عائله¬مندی و كمك¬هزینه اولاد بهره¬مند می¬گردند.
در پایان هر سال به میزان مصوبه هیات محترم وزیران به کلیه کارمندان عیدی به تناسب ماههای خدمت در طول یک سال قابل پرداخت می باشد.
دانشگاه می¬تواند به منظور جبران خدمات و قدردانی از زحمات کارمندان در پایان هر سال حداكثر به میزان یك ماه حقوق و مزایای مستمر با تأیید و تصویب هیأت رئیسه مبلغی به عنوان پاداش پرداخت نماید. با پیشنهاد هیات رئیسه و تصویب هیات امنا دانشگاه می تواند حداکثر برابر یک ماه حقوق و مزایای مستمر علاوه بر پاداش مصوب هیات رئیسه پرداخت نماید.
دانشگاه می تواند در صورت لزوم و استحقاق کارمندان فوق العاده های دیگری نظیر موارد ذیل پرداخت نماید.
1-40- فوق العاده سختی کار
2-40- فوق العاده بدی آب و هوا
3-40- فوق العاده محل خدمت
4-40- فوق العاده محرومیت از تسهیلات زندگی
5-40- فوق العاده کشیک ، فنی و نوبت کاری
6-40- فوق العاده مضاعدت قضایی
ماده 41 : کلیه ضوابط مربوط به پرداخت فوق العاده ها و هزینه های مندرج در این فصل به شرح پیوست شماره 00000 خواهد بود.

امور رفاهی , بیمه و مرخصی ها
مرخصی استحقاقی سالیانه کارمندان به ازاء هر سال خدمت 30 روز كاری با استفاده از حقوق، فوق¬العاده¬ها و مزایا می¬باشد که در صورت عدم استفاده کارمند قابل ذخیره خواهد بود. در صورتی كه مدت خدمت كارمند كمتر از یكسال باشد به تناسب ماههای خدمت از مرخصی استحقاقی استفاده خواهد كرد. حفظ شغل كارمندی

كه در حال استفاده از مرخصی استحقاقی است الزامی می¬باشد و در این مدت وظایف او به كارمندان دیگر محول می¬گردد.
تمدید مرخصی كارمندی كه در حال استفاده از مرخصی است در صورت داشتن استحقاق مرخصی با موافقت مسؤول مربوطه بلامانع می¬باشد.
چنانچه موافقت با تمدید مرخصی كتباً به درخواست كن

نده ابلاغ نگردد، كارمند موظف است در پایان مرخصی در محل خدمت حضور یابد و در صورت عدم مراجعه و عدم اثبات عذر موجه, برابر مقررات و ضوابط مربوط با وی رفتار خواهد شد.
کارمندان دانشگاه برای استفاده از مرخصی استحقاقی می باید تقاضای كتبی خود را ارائه نمایند و پس از صدور حکم مرخصی مجاز به استفاده از آن می باشند. حداکثر مدت استفاده از مرخصی استحقاقی در صورت داشتن ذخیره مرخصی 4 ماه در سال خواهد بود. در صورتی که رئیس اداره با تمدید مرخصی استحقاقی کارمند موافقت نداشته باشد کارمند مکلف است در پایان مدت مرخصی در محل کار خود حاضر شود. در صورتی كه رابطه استخدامی كارمند با دانشگاه به هر دلیل قطع گردد، حقوق و مزایای مدت مرخصی استحقاقی ذخیره شده به وی و در صورت فوت, به مأخذ آخرین حقوق و مزایای دریافتی کارمند به ورّاث قانونی وی پرداخت خواهد شد.
هر یك از كارمندان می¬توانند در صورت ضرورت و در مواقع اضطرار به منظور انجام امور شخصی با اجازه و موافقت مسؤول مافوق از مرخصی ساعتی در خلال ساعات اداری استفاده نمایند. این مدت جزء مرخصی استحقاقی سالانه منظور خواهد شد. حداکثر میزان مرخصی ساعتی كارمند در طول روز حداکثر 4 ساعت و در طی ماه حداکثر 8 ساعت می باشد و در طول سال نباید از معادل 12 روز تقویمی تجاوز نماید. دانشگاه می¬تواند حسب درخواست كارمندانی كه مرخصی استحقاقی ذخیره شده دارند با تأیید رئیس دانشگاه یا مقام مجاز از طرف وی در پایان هر سال مرخصی ذخیره شده آنان را بازخرید نماید.(درصورت درج در لایحه خدمات کشوری مورد تایید می باشد)
كارمندان دانشگاه درموارد ذیل حق برخورداری از سه روز کاری مرخصی با استفاده از حقوق و مزایا علاوه بر مرخصی استحقاقی سالانه را دارند:
الف ـ ازدواج دائم.
ب ـ فوت بستگان درجه یک (همسر، فرزندان، پدر و مادر).
كارمندان دانشگاه در صورت ابتلا به بیماری¬هایی كه مانع از انجام خدمت آنان باشد از مرخصی استعلاجی استفاده خواهند نمود. این مدت از حداكثر “12”

روز متوالی یا متناوب در سال (هر نوبت سه روز) تجاوز نخواهد كرد. در خصوص مازاد بر مدت مذكور با نظر کمیسیون پزشکی دانشگاه و مطابق مقررات و ضوابط قانونی به شرح پیوست شماره ;.. رفتار می گردد حقوق و مزایای کارمندان در مدت مرخصی اندان زن می¬توانند از مرخصی بارداری و زایمـان طبق مقررات عمومی استفاده نماید.چنانچه ایام استراحت و درمان هر یک از كارمندان براثر بیماری به تشخیص و گواهی مرجع پزشكی دانشگاه ادامه یابد و مستلزم پرداخت حقوق كام

ـل به آنان نباشـد دانشگاه می¬تواند به کارمندان مشمول صندوقهای بازنشستگی و تأمین اجتماعی تا سقف حقوق و مزایای كامل به مدت دو ماه در سال پرداخت نماید.افزایش مدت مقرر در این ماده در صورت ادامه بیماری با ارائه گواهی مرجع پزشكی دانشگاه و تأیید و موافقت رئیس دانشگاه و یا مقام مجاز از طرف وی حداكثر تا چهار ماه در سال بلامانع می

¬باشد.کارمندان دانشگاه در صورت نداشتن مرخصی استحقاقی ذخیره شده با تأیید و م

وافقت رئیس دانشگاه یا مقام مجاز از طرف وی می توانند از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند.میزان استفاده از مرخصی بدون حقوق سه ماه در سال و در طول مدت خدمت 3 سال تمام خواهد بود و با تشخیص رئیس دانشگاه یا مقام مجاز از طرف ایشان استفاده بیش از 3 ماه نیز با رعایت سقف مدت یاد شده میسر خواهد بود.مدت مرخصی بدون حقوق جزو سابقه خدمت محسوب نمی گردد مگر اینکه برای ادامه تحصیل و مشروط به پرداخت کسورات بازنشستگی باشد.كارمندان دانشگاه و عائله تحت تكفل آنان از لحاظ تأمین شروط بهداشت و درمان مشمول مقررات سازمان بیمه خدمات درمانی و یا سازمان تأمین اجتماعی حسب مورد می¬ب

اشند.در اجرای بندهای 1 و 2 از اصل 21 قانون اساسی، بانوان کارمند رسمی و پیمانی می توانند در صورت موافقت رئیس دانشگاه و یا مقام مجاز از طرف وی از خدمت نیمه وقت مطابق با دستور العمل پیوست شماره ;.. استفاده نمایند.
تكالیف و مقررات انضباطی

كارمندان موظفند دستورات مقامات مافوق خود را در حدود قوانین و مقررات رعایت نمایند.
چنانچه كارمند امر مقام مافوق را خلاف قانون و مقررات تشخیص دهد مكلف است كتباً مغایرت دستور را با قوانین به مقام ما فوق اطلاع دهد و در صورتیكه مقام مافوق اجرای دستور را مجدداً به صورت کتبی تأیید نمود موظف به انجام آن خواهد بود.
كارمندان دانشگاه مكلفند در ساعات كار تعیین شده در محل خدمت خود حضور یابند و وظایف محوله را انجام دهند.ساعت كار كارمنـدان دانشگاه 40 ساعت در هفتــه می باشد.
شروع و خاتمه کار واحدهای مختلف دانشگاه در هر محل و در هر فصل از سوی رئیس دانشگاه یا مقام مجاز از طرف وی تعیین و ابلاغ می گردد و کارمندان مکلف به رعایت آن می باشند. خودداری از اقدامی كه مقررات اداری دانشگاه انجام آن را مقرر كرده باشد و یا مبادرت به اقدامی كه مقررات اداری انجام آن را منع كرده باشد تخلف محسوب می¬شود و با متخلف مطابق قانون رسیدگی به تخلفات اداری رفتار خواهد شد. كارمندان دانشگاه موظف به حفظ و نگهداری اموال، اسناد و مدارك دانشگاه كه در اختیار آنان قرار داده شده است می¬باشند و در صورت وارد نمودن ضرر و زیان، و یا افشای اسناد, خسارت مربوطه برابر مقررات از آنان اخذ می¬شود. در صورت بروز اختلاف در این گونه موارد رأی مرجع ذیصلاح قانونی ملاک و مورد اتباع طرفین خواهد بود.
پایان خدمت و مقررات مختلف
ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی از حیث استخدام و مزایای متعلقه تابع قوانین و مقررات خاص موجود با رعایت سهمیه های استخدامی و امتیازات پیش بینی شده خواهند بود.
كارمندان دانشگاه از لحاظ بازنشستگی, از كار افتادگی و فوت مشمول مقررات صن

دوق بازنشستگی مر بوطه بوده و كسور مقرر اعم از سهم كارمند و دانشگاه همه ماهه در وجه صندوق ذیربط واریز می گردد .
میزان حقوق بازنشستگی, از كار افتادگی و وظیفه ورّاث تابع مقررات و ضوابط سازمان بازنشستگی مربوطه می باشد.به کارمندان رسمی در صورت رضایت از خدمات آنان به هنگام بازنشستگی، به ازای هر سال خدمت معادل یک ماه آخرین دریافتی بابت حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده های مستمر به عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می شود. خدمت مازاد

بر سی سال در پرداخت پاداش قابل احتساب نخواهد بود.
در صورتی که سابقه خدمت کارمند از سی سال کمتر باشد، پاداش پایان خدمت به نسبت سالهای خدمت محاسبه و پرداخت می شود، در این محاسبه کسر سال معادل یکسال منظور می گردد. در صورت فوت کارمند، پاداش موضوع این ماده به ورّاث قانونی کارمند تعلق می گیرد. به ازای هر بار محکومیت اداری در ده سال آخر خدمت، یک ماه از پاداش پایان خدمت کارمند کسر می شود.
در موارد زیر به کارمندان موضوع این ماده یا ورثه بلافصل آنان معادل بیست برابر حداقل حقوق مبنای هر سال که از طرف هیأت وزیران ابلاغ می گردد به عنوان کمک هزینه پرداخت خواهد شد :
ـ کمک هزینه ازدواج، در مورد ازدواج دائم کارمند شاغل یا فرزندان وی فقط یکبار حسب مورد.
ـ کمک هزینه فوت، در مورد فوت کارمند شاغل، بازنشسته و یا افراد تحت

تکفل وی.
كارمندان رسمی دانشگاه می توانند در صورت نداشتن تعهد خدمت در دانشگاه استعفای خود را دو ماه قبل از قطع رابطه به صورت کتبی اعلام نمایند و چنانچه بدون کسب موافقت دانشگاه در مدت مقرر در محل کار حاضر نشوند, عمل ایشان ترک خدمت محسوب و با آنان برابر مقررات انضباطی رفتار خواهد شد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 686 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران پرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]