مقاله عوارض مزمن مرض قند تحت pdf

پنجشنبه 1 مهر 1395
23:06
ali


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله عوارض مزمن مرض قند تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عوارض مزمن مرض قند تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله عوارض مزمن مرض قند تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عوارض مزمن مرض قند تحت pdf :

عوارض دیابت
اولین چیزی كه شما باید بدانید این است كه فقط بخاطر اینكه شما دچار دیابت هستید عوارض آن لزوماً ایجاد نمی شوند. تحقیقات دقیق نشان داده است كه هرچه شما بهتر میزان قند خونتان را كنترل نمایید، احتمال كمتری دارد كه به عوارض و مشكلات آن گرفتار شوید. با دانستن این مطلب، بسیاری از افراد می كوشند كه بیشتر مراقب میزان قند خونشان باشند.در كنار كنترل خوب میزان قند خون، عدم استعمال سیگار نیز می تواند احتمال بروز عوارض را كاهش دهد.

تمام عوارضی كه در صفحات بعد گفته می شوند در افراد سیگاری بیشتر دیده می شوند. به همین دلیل افراد سیگاری باید هرچه سریعتر از استعمال آن خودداری نمایند تا دچار این عوارض نگردند.
عوارض كلیوی
كلیه ها بعنوان یك فیلتر و تصفیه كننده، خون را تصفیه نموده و آب اضافی و مواد زائد را از آن جدا می‌كند و بصورت ادرار از بدن خارج می‌سازد. در افراد دیابتی، بعلت تجمع قند در رگهای كوچك كلیه، كلیه ها دچار صدمه می‌گردند. این وضعیت شبیه به ایجاد یك سوراخ بزرگ در یك چای صاف كن می‌باشد. در این حالت، موادی كه باید بطور طبیعی در بدن حفظ شوند، از طریق این تصفیه صدمه دیده، از طریق ادرار از بدن خارج می شوند.

یكی از موادی كه در هنگام خرابی كلیه ها در ادرار ظاهر می گردد، پروتئین می باشد. یك پروتئین ویژه به نام آلبومین در مراحل اولیه صدمه به كلیه ها در ادرار دیده می‌شوند. بنابراین انجام آزمایش ادرار همراه با آزمایش خون می‌تواند بسیار با اهمیت باشد. گاهی اوقات ممكن است بر اثر عفونت ادراری، در ادرار آلبومین دیده می شود كه می‌توان این حالت را از وضعیت قبلی تشخیص داد.

گرفتاری اعصاب
دیابت می‌تواند به دو طریق باعث صدمه به اعصاب شود: اول اینكه ممكن است با اختلال در خونرسانی آنها، موجب آسیب به عصب شود (مثل چشمها و كلیه ها) و دیگر اینكه با وارد آوردن صدمه مستقیم به عصب بعلت بالا بودن قند خون، باعث آن شود. هرگونه آسیب عصبی را اصطلاحاً نوروپاتی می گویند. براساس اینكه كدام یك از سه نوع عصب آسیب می بیند، نتیجه آن متفاوت خواهد بود.

اعصاب حركتی:
اعصاب حركتی حامل پیغامهای عصبی از مغز به عضلات می باشند و به این طریق باعث انقباض عضلات می گردند. آسیب به این نوع اعصاب را اصطلاحاً نوروپاتی حركتی می نامند و می تواند منجر به از دست رفتن فعالیت عضلات كوچك دستها یا پاها شود. در چنین مواردی انگشتان پاها به سمت بالا چنگ می شوند و انگشتان دستها هم ضعیف می گردند.

اعصاب حسی:
اعصاب حسی موجب شناسایی حسهای درد، لمس، حرارت و سایر حس‌ها شده و این پیغامها را به سمت مغز می‌فرستند. نوروپاتی حسی می تواند ابتدا باعث حساس شدن و درد پاها شود اما بتدریج پاها بی‌حس شده و هیچ حسی را متوجه نمی‌شود.

اعصاب خودكار:
اعصاب خودكار یا اتونومیك مسئل كنترل عملكردهای خودكار بدن مثل فعالیت روده‌ها و مثانه‌ها می‌باشد. نوروپاتی خودكار نسبتاً ناشناخته بوده و بیشتر در روده‌ها و مثانه اختلال ایجاد می‌كند. این نوروپاتی می‌تواند باعث یبوست یا اسهال شود و گاهی اوقات شخص ممكن است از استفراغ‌های مكرر رنج ببرد. همچنین در مردها ممكن است مشكلاتی در توانایی جنسی آنها ایجاد شده و این توانایی كاهش یابد. با اینحال اكثر این مشكلات را می‌توان با دارو درمانی بهبود بخشید.

توانایی جنسی
توانایی مردان به داشتن یك نعوظ طبیعی، بستگی به خونرسانی خوب شریانهایی كه آلت تناسلی را خونرسانی می كنند و نیز اعصابی كه باعث انقباض وریدهای آن می شوند، دارد.
با اینحال اهمیت زیادی كه بخاطر داشته باشیم كه ناتوانی جنسی می تواند به غیر از مشكلات بدنی، بعلت مشكلات روانی نیز ایجاد شود، خواه شما به دیابت مبتلا باشید یا نباشید. بنابراین تمام مشكلات جنسی خود را با پزشك در میان بگذارید تا او بتواند درمان مناسب را برای شما انتخاب نماید

.
گرفتاری پوستی
تعداد كمی از مبتلایان به مرض قند ممكن است بعلت صدمات رگهای كوچك، دچار مشكلات پوستی شوند. در صورت وقوع چنین مشكلی، پوست روی استخوان ساق پا، قرمز و نازك می‌گردد كه به آن اصطلاحاً نكروبیوزلیپویدیكا (Necrobiosos Lipoidica) گفته می‌شود. متأسفانه هنوز درمان مؤثری برای این مشكل پیدا نشده است.

گرفتاری شریانها
مبتلایان به مرض قند در معرض خطر ابتلاء به سفت و سخت شدن دیواره رگها و شریانهای بزگر هستند كه می تواند موجب سكته قلبی یا مغزی شود و نیز سبب كم شدن گردش خون پاها می گردد. افزایش وزن و سیگار كشیدن می توانند این خطر را بیشتر افزایش دهند، بنابراین واقعاً ضرورت دارد كه شما از استعمال دخانیات و اضافه شدن وزن جلوگیری نمایید. اگر شما دچار

افزایش كلسترول خون هستید، امروزه نشان داده شده است كه می توان با پیروی از رژیم غذایی مناسب و یا درمان دارویی، از میزان كلسترول و از خطر گرفتاری سفت و سخت شدن شریانها (تصلب شرائین) كم نمود. همچنین مشخص شده است كه مصرف مقادیر كم آسپرین بطور روزمره می تواند در افرادی كه دارای چنین مشكلاتی هستند، از خطر سكته های قلبی و مغزی كم نماید

.
مشكلاتی كه بر اثر تصلب شرائین ایجد می شوند بسیار شایع می باشند كه می توان با مصرف دارو یا جراحی آنها را درمان نمود. با اینحال، بهتر است قبل از گرفتار شدن به این مشكلات، از ایجاد آنها پیشگیری نمود.

عوارض چشمی
دیابت می تواند به راههای مختلفی چشمهای شما را گرفتار نماید كه می تواند از تار شدن موقتی بینایی تا مشكلات شدیدتری مثل رتینوپاتی (صدمه به لایه حساس به نور در چشم) باشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 718 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران پرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]